BARCELONA, 17 de desembre (EUROPA PRESS)
Fecsa-Endesa va acabar ahir la connexió elèctrica de la tuneladora de la L9 del metro de Barcelona a la subestació Motors de la Zona Franca. Aquest subministrament especial es va fer directament per alta tensió a causa de l'elevada potència --7.000 KW-- que requereixen aquest tipus d'equips perforadors, segons ha informat avui la companyia en un comunicat.
Per fer la connexió, Fecsa-Endesa va estendre més de 9.000 metres de cablejat, aprofitant, el seu primer tram, tubs existents i les galeries del cinturó litoral, i traçant, finalment, una rasa fins al centre de mesura de les obres del metro.
La L9 serà la línia de metro més llarga de tot Europa, amb gairebé 43 quilòmetres de recorregut i 46 estacions. Travessarà Barcelona passant per l'eix Carles III, Ronda del Mig, Travessera de Dalt i Sagrera. Unirà Badalona i Santa Coloma de Gramenet amb la Zona d'Activitats Logístiques del port (ZAL), la Zona Franca i l'Aeroport del Prat.