Actualitzat 11/08/2013 13:46

FGC sol·licita el nom 'Provença-La Pedrera' per a la seva estació

El presidente de FGC, Enric Ticó
EUROPA PRESS

L'operador també vol batejar els nous trens de les línies del Vallès


BARCELONA, 11 ago. (EUROPA PRESS) -

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha sol·licitat a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) que l'estació de Provença passi a denominar-se 'Provença-La Pedrera' aprofitant la proximitat de la parada amb la també coneguda amb el nom de Casa Milà.

Així ho ha explicat en una entrevista d'Europa Press el president de FGC, Enric Ticó: "Es tracta de customitzar el nom de les estacions i d'aprofitar la proximitat per captar el turista. Fer més humana la nostra xarxa".

"Ho hem parlat amb la Fundació Catalunya-La Pedrera i els sembla bona idea, per això ho hem sol·licitat a l'ATM", ha afegit Ticó, que ha matisat que amb aquesta iniciativa no es persegueix un objectiu recaptatori, sinó pensar en l'usuari.

Així, l'estació, a més de canviar de nomenclatura, també passaria a estar decorada evocant La Pedrera: "El passatger no tindrà ni que llegir el rètol, sabrà que es troba a l'estació correcta", apunta Ticó, que recorda que aquesta estratègia també s'usa a l'estació del Louvre del metro de París.

El 2012, La Pedrera va registrar 861.583 visitants, xifra que puja a 1.148.463 si se sumen els de les exposicions temporals, i des de començaments d'any 559.101 persones han visitat aquesta emblemàtic edifici de l'arquitecte català Antoni Gaudí.

El canvi de nomenclatura és una de les iniciatives promocionals de FGC, que també proporciona altres opcions com la d'oferir a les empreses incorporar el seu nom al de l'estació, com ja ha posat en pràctica el Metro de Madrid a l'estació Vodafone Sol.

FGC va fer fa un any una cosa semblant amb l'estació de Sarrià, que malgrat no haver-se canviat el nom a Sanitas Sarrià, sí va estar decorada amb el logo d'aquesta mútua de salut, una estratègia comercial que va reportar a l'operador ferroviari entre 30.000 i 40.000 euros: "Va ser bo per a nosaltres", assegura Ticó.

BATEJAR ELS TRENS DEL VALLÈS

Una altra estratègia promocional que vol impulsar l'operador ve de la mà dels 24 nous trens que ha encarregat per a les línies del Vallès, ja que FGC els vol batejar amb els noms dels municipis pels quals passa el comboi, com Barcelona, Sant Cugat i Rubí, amb una festa inaugural: "Es tracta de fer una promoció urbana del servei. Busques la complicitat ciutadana més que els diners".

Tot i això, per aconseguir ingressos, una altra part dels trens s'estan oferint per a esponsorització, de manera que les companyies interessades podrien demanar a l'operador ferroviari batejar amb el seu nom un dels combois, que aniria decorat amb la marca, un acte acompanyat, tal com el cas dels altres trens, d'una festa inaugural.

Els ingressos de FGC per publicitat han augmentat un 25,88% en els últims dos anys, i l'any passat la facturació per aquest concepte va arribar als 413.000 euros, tot això fruit d'esforços continus per aconseguir ingressos amb mesures com el primer supermercat virtual d'Europa --Sorli Discau a l'estació de Sarrià-- i convertint-se en el primer operador d'Espanya que col·loca anuncis en el baranatge de les escales mecàniques, el que li reporta 1.700 euros mensuals.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés