Actualitzat 16/05/2013 20:16

Fira.- Els concessionaris perden un 27% de feina en cinc anys i auguren un 10% més aquest any

Jaume Roura, presidente de Faconauto
EUROPA PRESS

BARCELONA, 16 maig (EUROPA PRESS) -

Els concessionaris espanyols han perdut un 27,6% dels seus llocs de treball des del 2007, passant de 180.212 treballadors a 130.409 a tancament del 2012, i la patronal que els associa ha alertat que aquest any es podria destruir un 10% més de feina si el mercat no reflota.

En una trobada amb periodistes aquest dijous al saló Internacional de l'Automòbil en Fira de Barcelona, el president de la Federació d'Associacions de Concessionaris de l'Automoció (Faconauto), Jaume Roura, ha constatat que el nombre de concessionaris s'ha reduït un 13,3% des del 2007, de 3.056 a 2.649, i ha considerat que les marques d'automòbils encara han d'ajustar més les seves xarxes de vendes.

"Totes les marques han d'ajustar les seves xarxes a la realitat del mercat; no cabem tots", ha manifestat Roura, que ha lamentat que les multinacionals no estan fent aquestes retallades i estan tancant els petits concessionaris que no poden sobreviure, sobretot per la falta de finançament.

El conseller de Faconauto Miquel Martí ha considerat que el mercat espanyol hauria d'arribar a un nivell d'1,2 milions de turismes matriculats "en pocs anys" per poder salvar el sector, i ha augurat que en dos anys s'arribarà a les 800.000 unitats venudes, front a les 699.000 del 2012.

"L'economia no està tan malament com perquè les vendes de cotxes estiguin a nivells dels anys 80", ha subratllat Martí, que ha atribuït la caiguda del consum al desànim i pessimisme general a Espanya, pel que ha demanat gestos clars al Govern central per reactivar les vendes.

El secretari general de Faconauto, Blas Vives, ha reclamat al Govern central que redueixi l'IRPF a les persones amb rendes més baixes perquè es pugui reactivar en part el consum.

"Tot i que aquestes persones potser no compraran cotxes, sí compraran camises i sabates, i les botigues de camises i sabates podran sobreviure i els seus treballadors sí podran comprar cotxes", ha argumentat.

PARC ANTIC

Roura ha advertit que el parc de vehicles d'Espanya és el segon més vell d'Europa, per darrere de Grècia, i ha constatat que la mitjana d'antiguitat dels cotxes que s'han canviat per cotxes nous amb el Pla Pive 2 és de més de 16 anys.

La caiguda del mercat de l'automòbil es reflecteix també en la baixada dels preus, que han passat de 21.500 euros de mitjana el 2007 a uns 13.000 en 2012, i els adquirits amb el Pla Pive 2 tenen un preu de mitjana de 12.600 euros sense les ajudes.

SERVEIS D'ITV

Roura ha aplaudit el compromís del Govern central perquè els concessionaris puguin oferir serveis d'inspecció tècnica de vehicles (ITV), una reclamació històrica del sector.

"És important que una vegada per totes puguem donar servei d'ITV els concessionaris, perquè no era just que se'ns considerés incompatibles per ser art i part", ha assenyalat.

Ha argumentat que el que pretenen els concessionaris és "donar més accessibilitat als usuaris", i ha explicat que l'Estat haurà de modificar el Reial decret del 2008 que regula les ITV i eliminar la incompatibilitat dels concessionaris per donar aquest servei, el que preveuen que es publiqui en el BOE al juliol.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés