Actualitzat 25/02/2013 18:07

Fira.- MWC.- Colao (Vodafone) creu que el mercat únic digital europeu és un "somni"

El consejero delegado de Vodafone, Vittorio Colao
EUROPA PRESS

El directiu afirma que donaran suport a tot sistema operatiu que tingui sentit per al client


L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 25 febr. (EUROPA PRESS) -

El conseller delegat de Vodafone, Vittorio Colao, ha assenyalat que, tot i que l'objectiu que es persegueix és el mercat únic digital europeu, ara mateix es tracta encara d'un "somni", si bé ha afegit que els somnis no cal oblidar-los.

Colao ha afirmat que cal buscar l'equilibri entre adaptar-se a les necessitats dels usuaris, millorar les xarxes i les infraestructures, i al seu torn aconseguir retorns amb aquestes inversions.

Sobre la trobada entre la vicepresidenta de la Comissió Europea, Neelie Kroes, i alguns dels grans operadors europeus per tractar sobre un mercat únic, el directiu ha indicat a preguntes dels periodistes que no havia estat "convidat".

"Si no tens una quota de mercat fixa del 40% no ets convidat", ha fet broma el conseller delegat del grup britànic.

"Es tracta dels vells monopolis, contra els nous monopolis", ha assenyalat en to jocós Colao davant de les critiques de companyies com Telefónica contra alguns gegants d'internet com Google.

SUPORT A FIREFOX

Respecte el sistema operatiu de Mozilla, 'Firefox US', que ja ha rebut l''aval' de 18 operadores, entre les quals hi ha Telefónica, Colao s'ha limitat a assenyalar que Vodafone "donarà suport a tot el que tingui sentit per al client".

Així, el directiu ha apuntat que donaran suport a tota plataforma que compleixi amb els objectius requerits en tres àrees: producte, preu i ecosistema.

Pel que fa a si el seu suport serà com el d'altres operadors, Colao s'ha preguntat "quin és exactament el grau de compromís d'altres operadors?".

Respecte el preu dels terminals, Colao ha indicat que perquè un dispositiu intel·ligent tingui una penetració real en mercats emergents el preu ha de ser de menys de 30 dòlars.

En aquest sentit, el directiu ha indicat que mentre la penetració del 'smartphone' a Europa és del 40%, als països emergents és del 6%.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés