Actualitzat 25/04/2013 18:47

Fira.- El Saló de l'Automòbil de Barcelona mostrarà les novetats de 22 marques i dues primícies mundials

El presidente del Salón del Automóvil de Barcelona, Enrique Lacalle.
EUROPA PRESS

Acollirà la trobada "de més alt nivell" d'aquesta indústria a Espanya presidit per Rajoy


BARCELONA, 25 abr. (EUROPA PRESS) -

El XXXVII Saló Internacional de l'Automòbil de Barcelona, que es farà entre el 9 i el 19 de maig al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, tindrà la presència de 22 marques i presentarà dues primícies mundials, quatre europees i 26 nacionals.

El president de l'esdeveniment, Enrique Lacalle, ha subratllat aquest dijous en roda de premsa que aquesta edició es reforça amb una cimera de la indústria de l'automoció a la qual assistirà el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, i que suposarà "la trobada del sector de més alt nivell fet a Espanya", amb els directius de totes les marques amb presència al país.

El vicepresident de l'Associació Nacional de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac), Mario Armero, ha assenyalat que després de la cimera, que tindrà lloc el 10 de maig, s'espera que el sector anunciï inversions a les plantes espanyoles per més de 1.000 milions d'euros, que se sumarien als 3.000 milions ja compromesos per les companyies.

Les firmes que assistiran a l'esdeveniment, que aquest any tindrà 1.500 metres quadrats d'exposició, són Aston Martin, Audi, Bentley, Dacia, Ferrari, Honda, Hyundai, Jaguar, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, Peugeot, Maserati, Mazda, Mercedes Benz, Nissan, Renault, Seat, Smart, Volkswagen i Volvo.

El de Barcelona serà el primer saló del món on es presentarà el Renault Twizy Sport F1 i el Volkswagen e-Up!, i també acollirà les presentacions europees de l'Audi A3 sedán, el Mercedes Benz GLA, el Nissan Juke 1,5 Dci i el Range Rover Esport.

Lacalle ha explicat que Toyota, Fiat i BMW han cancel·lat la seva presència al saló als últims dies, perquè no podien fer front a la inversió, i Opel i Citroën, que ja no van assistir el 2011, tampoc estaran presents en aquesta edició.

Tot i que no estaran totes les marques, Lacalle ha recalcat que serà un "gran aparador comercial" que ajudarà a dinamitzar les vendes, i Armero ha assenyalat que ja és un èxit que es pugui fer el saló en un moment tan difícil per al sector.

El secretari general de l'Associació Nacional d'Importadors d'Automòbils, Camions, Autobusos i Motocicletes (Aniacam), Víctor García, ha remarcat que les marques que no assistiran "no ho fan perquè no vulguin, sinó perquè la crisi els impedeix fer les inversions necessàries".

Ha detallat que el preu mitjà per expositor és d'uns 700 euros per metre quadrat, sobretot per la inversió que suposa construir el 'estand' amb els estàndards internacionals de la companyia, ja que el metre quadrat de terra costa 65 euros.

INCENTIUS PER AL PÚBLIC

Lacalle ha subratllat que aquesta edició pretén guanyar visitants, per la qual cosa s'organitzaran activitats paral·leles com els concerts de David Bustamante, La Unión i Blaumunt.

A més, la XXXVII edició coincidirà amb el Gran Premi d'Espanya de Fórmula 1 i els X-Games a Barcelona, i els assistents a aquests esdeveniments tindran l'entrada gratuïta al saló.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés