Actualitzat 20/06/2013 14:39

Fira.- Tremosa critica la impossibilitat que "un operador francès pugui oferir les Rodalies"

Ramon Tremosa
EUROPA PRESS

BARCELONA, 20 juny (EUROPA PRESS) -

L'eurodiputat Ramon Tremosa (CiU) ha criticat aquest dijous que, en contra del que marquen les lleis europees, a la pràctica és impossible "que un operador francès pugui oferir el servei de Rodalies en una regió de l'Estat espanyol", i per aquesta raó ha demanat una liberalització real dels ferrocarrils a Europa.

"Venim de monopolis naturals de caràcter públic fa poc privatitzades, i costa molt trencar les seves sinergies per aconseguir una obertura real de mercat. Estem pressionant amb les directives europees perquè això es produeixi", ha afirmat durant la taula rodona 'Noves tendències en transport de mercaderies per tren', celebrada en el marc del Saló de la Logística i de la Manutenció (SIL) 2013.

Seguint amb la seva argumentació, Tremosa ha demanat un grau de liberalització semblant al de les aerolínies per aconseguir que, per exemple, un operador italià pugui oferir l'alta velocitat a Espanya, i que un nòrdic faci el propi amb el transport de mercaderies.

"La liberalització de les aerolínies ha multiplicat els tràfics aeris i ha millorat la competitivitat europea. Ara molts ciutadans espanyols poden volar per molt menys i multiplicar així les seves oportunitats de negoci en tots els països d'Europa. Cal aconseguir això amb el ferrocarril", ha defensat l'eurodiputat.

Per aconseguir-ho, creu necessari impulsar un regulador ferroviari europeu "perquè quan un operador tingui un problema amb algun país, tingui un telèfon vermell al qual trucar".

També el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, ha demanat una liberalització efectiva del transport ferroviari de mercaderies, "especialment en la gestió de les operacions".

"Tot i que tinguem les vies, ens farà falta omplir-les amb trens amb vagons adaptats a les necessitats de cada producte, i per omplir-les fa falta la participació privada", ha argumentat.

INFRAESTRUCTURES ÚTILS

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, ha reivindicat que les infraestructures han de ser útils per a l'economia i per a les persones, i per aquesta raó ha demanat "que estiguin al servei de la demanda i no de l'oferta".

En aquesta línia, ha ressaltat la importància del Corredor Mediterrani, i ha exigit que l'"Estat faci el seu treball" a l'hora de fer-ho arribar el 2015 fins al cor d'Europa.

També el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Enric Ticó, ha alabat aquesta infraestructura, juntament amb els nous accessos al Port de Barcelona i el tercer carril entre Castellbisbal Vallès (Barcelona) i el Port de Tarragona.

"Cal seguir treballant perquè les infraestructures siguin útils", ha afirmat Ticó, qui també ha ressaltat la importància d'oferir un servei de qualitat i diversificat.

CRISIS

El delegat especial de l'Estat al consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), Jordi Cornet, ha seguit la línia optimista del Govern pel que fa a perspectives econòmiques, i ha afirmat que la recuperació està a prop.

"El SIL té el mateix nombre d'expositors que l'any passat, però hem registrat un volum de visitants molt més important. Això demostra que el sector de la logística s'està activant, i que l'economia s'està reactivant", ha assegurat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés