Actualitzat 14/02/2013 14:55

Focus i el Teatre Español de Madrid acorden una col·laboració estable de coproduccions i intercanvis

Natalio Grueso, Daniel Martínez y Julio Manrique
EUROPA PRESS

BARCELONA, 14 febr. (EUROPA PRESS) -

El Grup Focus i el Teatre Español de Madrid han anunciat aquest dijous un acord de col·laboració per afrontar la crisi que consistirà en una "relació estable" entre el teatre públic i privat, especialment centrada al teatre Romea i la sala Escorxador de la capital.

En roda de premsa a Barcelona, el president del Grup Focus, Daniel Martínez; el director del Teatre Español de Madrid, Natalio Grueso, i el director del Romea, Julio Manrique, han explicat que aquest acord consistirà en la coproducció i intercanvi d'obres, i que el Teatre Español es farà càrrec de tots els costos de la gira en el seu àmbit.

La primera a estrenar aquest acord serà 'Roberto Zucco' --coproduïda per les dues agrupacions--, que obrirà la temporada que ve al Matadero, i que s'estrenarà en la ciutat comtal dijous que ve.

Aquesta obra recalarà a Madrid a l'octubre, amb una estabilitat de funcions de quatre setmanes i mitja, "més que unes bitlles", ha remarcat Martínez.

Aquesta col·laboració es donarà especialment entre el Romea i el Matadero per la seva coincidència en la línia de programació, tot i que està per veure quines produccions madrilenyes viatjaran a Barcelona davant de l'"escassetat" de produccions pròpies de la capital, ha remarcat Martínez.

MENYS RISC

Aquest acord comportarà que les dues parts assumeixin menys risc en les seves gires, cosa que es veu incrementada actualment amb la pujada de l'IVA: "No estem només llagats, sinó també ulcerosos", ha dit Martínez.

Per al president de Focus és una garantia per evitar "donar-se un cop" i córrer el risc de taquilla, com ho farà 'Celobert', de Josep Maria Pou, que s'estrenarà el 7 de març al teatre Español de Madrid.

"Amb Zucco anem sense riscos perquè és una coproducció", ha remarcat Martínez, qui ha remarcat que aquest acord permetrà també no reduir la inversió en la producció d'espectacles i mantenir els repartiments.

Aquest ha assegurat que és el moment de buscar tots els aliats possibles i que Madrid és el lloc més important per evitar la caiguda de les exhibicions teatrals, tot i que ha deixat l'última paraula al públic: "Un espectacle necessita viure tot en el que el públic li doni pulmó".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés