Actualitzat 20/06/2013 14:19

Foment sotmet a informació pública el projecte d'accés viari sud al Port de Barcelona

Terminal De Contenedores De TCB En El Puerto De Barcelona
EUROPA PRESS

BARCELONA/MADRID, 20 juny (EUROPA PRESS) -

El Ministeri de Foment ha sotmès aquest dijous a informació pública el projecte d'accés viari sud al Port de Barcelona amb la publicació de l'anunci en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), una iniciativa la inversió total de la qual ascendirà a 204 milions d'euros i que està coordinada amb el projecte d'un nou accés ferroviari.

Segons ha informat en un comunicat, ha aprovat provisionalment el projecte de traçat 'Nous Accessos Sud, Ferroviari i Viari al Port de Barcelona. Eix Viari' i publicat en el BOE la relació de béns i drets afectats per les expropiacions necessàries per fer l'obra.

El projecte consisteix a un nou accés viari al Port de Barcelona pel Sud, amb secció d'autovia, i que juntament amb el nou accés ferroviari pretén respondre "a les disfuncions existents a la xarxa viària i ferroviària d'accés al port, i al trànsit de mercaderies".

El pressupost de licitació per al contracte d'obra puja a 179,91 milions d'euros --inclou IVA del 21%--, i caldrà afegir el cost de les expropiacions necessàries, estimat en 19,89 milions, i conceptes com el control i vigilància d'obra.

Pel que fa a les obres, caldrà ampliar set estructures existents i construir set noves, entre les quals destaquen un viaducte de bigues prefabricades de 1.611 metres de longitud i 24,30 d'amplada, tres viaductes mixtos d'acer i formigó de 330, 394 i 180 metres de longitud, i una pèrgola de 67.

També s'executaran murs de formigó armat o de terra reforçat i moltes d'aquestes estructures requeriran cimentacions profundes mitjançant puntals, al recolzar-se sobre els sòls al·luvials tous del Llobregat.

ACTUACIONS

Les actuacions, en un primer tram, consistiran a augmentar la capacitat de la Ronda Litoral amb la construcció d'un nou carril en les dues calçades, des del pas superior el punt quilomètric 100 de l'autovia A-2 fins al nou enllaç de L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona).

El segon tram es tracta d'una autovia amb dues calçades de dos carrils per sentit, executades sobre farcits i murs de contenció, entre l'enllaç de L'Hospitalet de Llobregat i l'encreuament amb l'autovia C-31.

Pel que fa a l'últim tram, des de l'encreuament amb l'autovia C-31 es projecta un viaducte per albergar les dues calçades i salvar la zona Franca del port en el marge esquerre del Llobregat, mentre que sobrepassat el pont de Mercabarna, el traçat discorre en terraplè sobre l'antic curs del riu, avui dessecat, fins a connectar amb la futura entrada al port.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés