Actualitzat 06/07/2008 13:57

El fundador de Pitchfork Media creu que la proliferació de festivals és necessària per a compensar la caiguda de vendes

BARCELONA, 6 de juliol (EUROPA PRESS)

El fundador i director de Pitchfork Media, Ryan Schreiber, ha assegurat en una entrevista concedida a Europa Press que la proliferació de festivals és "positiva per als grups" i necessària perquè molts d'ells sobrevisquin davant de la caiguda de vendes de discos, tot i que ha admès que "seria millor tenir alguns festivals menys".

"Està bé perquè a la gent li permet descobrir nous artistes i a ells, donar-se a conèixer i guanyar uns diners que amb la venda de discos ja no guanyen", ha comentat Scheireber sobre els festivals, que només a la ciutat de Barcelona han sumat quatre en un mes --Primavera Sound, Daydream, Sònar i Festí Caníbal--.

Un recent graduat Schreiber ha impulsat 'pitchforkmedia.com' fa 12 anys com un 'fanzín' musical a la xarxa, i ara rep 1,7 milions de visites al mes. La gesta és monumental si es té en compte que només són 15 treballadors en plantilla i que, a més a més, tenen la Pitchfork TV i celebren anualment a Chicago el Pitchfork Media Festival --en l'última edició han congregat 15.000 assistents en tres dies--.

"L'objectiu era prestar atenció a la música alternativa, artistes 'underground' que no tenien visibilitat però sí molt de talent. Mai hem fet publicitat de Pitchfork, la gent s'ha fidelitzat perquè ha trobat un mitjà que comparteix el seu punt de vista. Que haguem aconseguit això és tan increïble com meravellós", ha comentat el directiu.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés