Actualitzat 11/03/2008 13:49

La Generalitat assessora empresaris catalans sobre les seves relacions amb els Estats Units i l'Amèrica Llatina

BARCELONA, 11 de març (EUROPA PRESS)

El Consorci de Promoció Comercial de Catalunya (Copca) ha començat avui un programa de tres dies en el qual posa a disposició dels empresaris catalans els seus Centres de Promoció de Negocis al continent americà per assessorar les relacions comercials amb els Estats Units i l'Amèrica Llatina, ha informat avui l'entitat adscrita a la Conselleria d'Innovació, Universitats i Empresa.

D'aquesta manera, la Generalitat preveu que més d'un centenar d'empresaris de Catalunya mantinguin entrevistes personalitzades amb els directors dels nou Centres de Promoció de Negocis que el Copca té al continent. Aquests assessoraran els directius sobre oportunitats de negoci, sectors clau i països estratègics per a una futura expansió comercial.

Pel Copca, aquesta jornada suposa una "oportunitat" per a les empreses catalanes per contactar amb responsables de TLCAN-Caribe y Mercosur, permetent que accedeixin a "informació de primera mà".

Els centres de promoció de la Generalitat estan ubicats a Mont-real, Los Angeles, Nova York, Miami, Mèxic, Buenos Aires, Sao Paulo, Montevideo i Santiago de Xile. Tots ells acumulen sol·licituds per entrevistar-se en els pròxims tres dies, tot i que l'Argentina és el país que ha despertat més interès, segons el Govern.

El Brasil i Xile mantenen la "fluida demanda" dels últims anys, tot i que amb projectes clarament diferents. Mentre que el Brasil concentra un predomini de sol·licituds d'implantació productiva, Xile i l'Argentina presenten més interès sobre la implantació d'empreses de serveis i canals de comercialització.

D'altra banda, Mèxic presenta una "creixent" implantació d'empreses catalanes els últims anys, sobretot entre les fabricants de maquinària industrial i sectors químics i farmacèutics.

Pel que fa als Estats Units, l'interès de les companyies catalanes engloba una diversitat sectorial, que passa pels béns d'equip, el programari i els serveis. Els projectes d'implantació al país es veuen afavorits per la "fortalesa" de l'euro, ha subratllat el Copca.

Alhora, també ha destacat el creixement de la demanda d'empreses catalanes que ofereixen equipaments i serveis per al sector hoteler, sobretot en països de Centre Amèrica, i alhora l'increment de l'interès pel Canadà des del sector alimentari i de distribució d'aquests productes, el sector aeroespacial i les TIC.

NOVA COMUNITAT DE L'AMÈRICA LLATINA EN L'ANELL.

En el marc d'aquestes jornades d'assessorament comercial al continent americà, el Copca ha presentat la nova comunitat d'interès de l'Amèrica Llatina dins de l'Anell, plataforma creada el 2007 per la Generalitat per fomentar la col·laboració empresarial per millorar la competitivitat internacional de les companyies catalanes.

D'aquesta manera, el nou espai de cooperació en l'àmbit de l'Amèrica Llatina és la primera comunitat d'interès a mercats exteriors que es crea en el marc de l'Anell, i vol ser un referent per als empresaris catalans que tinguin interessos econòmics a la zona.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés