Actualitzat 28/03/2008 15:00

La Generalitat emplaça els comerciants a liderar els canvis en el sector i a millorar l'entorn on s'ubiquen

BARCELONA, 28 de març (EUROPA PRESS)

La nova directora general de Comerç de la Generalitat, Gemma Puig, ha emplaçat avui els comerciants catalans a "liderar" els canvis en el sector, juntament amb el suport del Govern, perquè des del seu càrrec "continuarà" el projecte iniciat per la seva predecessora, Dolors Batallé, i desenvoluparà "un projecte concret, amb ganes de treballar-lo amb tots els comerciants".

En un esmorzar amb empresaris de la patronal de la petita i mitjana empresa Pimec, Puig ha destacat, com àmbits sobre els quals treballarà la nova direcció, l'aplicació de la Directiva Europea de Serveis, més coneguda com a directiva Bolkestein,--prevista per al desembre de 2009--, la formació i el reciclatge continu dels treballadors, la creació de zones d'excel·lència comercial --Business Improvement District (Bid)-- i el debat sobre el període de rebaixes.

Referint-se a la normativa europea, la nova directora ha dit que el Govern encarregarà una sèrie d'estudis i treballs per determinar quina és la situació actual dels comerços catalans i així poder trobar la millor forma d'encarar una nova llei que reguli la implantació comercial a Catalunya amb el mateix model, però amb altres normes de joc.

Sobre modificacions al calendari de les rebaixes, Puig ha reconegut que és un tema "discutit", però ha reconegut que encara no hi ha una idea clara sobre com s'hauria d'organitzar. Per aquesta raó, ha reclamat que tots els sectors manifestin els seus interessos, perquè es creï un debat que finalment serveixi per redactar una regulació "que s'adapti a les necessitats de tots els seus actors".

En aquest sentit, ha remarcat que l'administració "no ha de ser qui lideri els avenços en el sector comercial", i ha insistit que "qui ho ha de fer és el mateix sector", per aquesta raó la direcció té un important camp de treball per incentivar als comerciants perquè siguin ells els que liderin aquest tipus de canvis.

LA IMPORTÀNCIA DE LES ZONES D'EXCEL·LÈNCIA COMERCIAL.

En la seva intervenció a la seu de Pimec, Puig ha insistit que els comerços han de donar la mateixa importància a l'estat de l'interior del seu establiment i a l'exterior i l'àmbit que l'envolta per a la bona marxa del negoci. Per aquesta raó, ha recordat la importància de les zones d'excel·lència comercial com a elements de valor afegit per al sector.

Ha posat èmfasi que els comerciants hauran de comprendre que l'administració "arriba on arriba" en l'ordenament de l'exterior dels comerços, i ha animat els empresaris a invertir en la millora de l'entorn de les botigues, una cosa que reportarà beneficis per als comerços.

Per poder desenvolupar de manera eficient tots aquests àmbits, la directora general ha advocat pel "bon desplegament de l'Estatut", que permetrà l'aplicació de noves normatives i el desenvolupament de noves iniciatives que permetin millorar la situació dels comerciants a Catalunya.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés