BARCELONA, 5 d'octubre (EUROPA PRESS)
La Conselleria de Medi Ambient i Habitatge, la d'Interior i Relacions Institucionals i Participació i la Diputació de Barcelona han gastat aquest any un total de 900.000 euros en campanyes de prevenció ciutadana d'incendis a través d'alguns mitjans de comunicació.
La Generalitat, en resposta a una pregunta parlamentària de CiU, ha concretat que cada entitat ha aportat una quantitat de 300.000 euros, que, en el cas d'Interior, ha estat destinada íntegrament a TV-3.
Medi Ambient ha repartit la seva inversió entre mitjans televisius --gairebé 140.000 euros-- i mitjans impresos --160.000--, del que la majoria ha estat percebut per premsa. En mitjans audiovisuals, la Conselleria ha invertit sobretot a la Televisió Espanyola i Antena 3 --59.000 i 48.000 euros, respectivament--.
EL MILLOR ESTIU EN 20 ANYS
A la recent presentada campanya forestal 2008, Interior ha anunciat que aquest estiu ha estat el millor dels últims 20 anys, ja que entre el 15 de juny i el 15 de setembre es van declarar 1.187 incendis que van cremar 101,53 hectàrees, en total suposen un 93% menys que el 2007.
Tot i això, segons les últimes dades, la causa amb major percentatge segueix sent la dels focs intencionats, amb un 27,22%, seguida per les negligències, amb un 19%.
Malgrat això, la Generalitat tem que el risc d'incendis es desestacionalitzi i passi de concentrar-se a l'estiu a repartir-se al llarg de tot l'any, de manera que s'ha allargat el contracte de 200 treballadors de reforç de la campanya fins el desembre.