Actualitzat 07/08/2008 20:57

La Generalitat obre a capital privat l'explotació i manteniment d'estacions de metro de Barcelona

BARCELONA, 7 d'agost (EUROPA PRESS)

La Generalitat recorrerà a empreses privades perquè explotin i mantinguin les estacions de la línia 9 de Barcelona, tot i que permetrà que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) sigui l'operador de la línia, segons ha assegurat avui el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, que a més ha considerat que la durada de les obres s'està ajustant al calendari previst, motiu pel qual ha tancat qualsevol polèmica sobre aquesta qüestió.

L'entrada de capital privat en el finançament de la nova línia de metro es farà mitjançant un sistema de concessió d'obra pública per a la construcció, conservació i manteniment de les estacions per un període de 30 anys.

Les empreses que actualment treballen en la construcció de la línia no tenien en el seu règim el permís d'explotació, i per això, la Generalitat requeria de la renúncia d'aquestes empreses per poder accedir a la licitació de les concessions.

El conseller ha garantit que "s'establiran tota mena de garanties perquè les empreses puguin recuperar el capital invertit en el cas que no es fessin adjudicatàries de les estacions". Tot i això, Nadal ha verificat que "està tot previst perquè guanyin les mateixes empreses" que actualment treballen en la construcció.

Ha afirmat que el nou sistema de finançament de la línia permetrà una disminució de la càrrega directa en els pressupostos del Govern, una millor eficiència pressupostària pública i l'aprofitament de les aportacions, recursos tècnics, experiència i capacitat econòmica del sector privat.

Els traçats que sortiran a concurs seran el tram 1 --d'Amadeu Torner a Terminal entre pistes, a l'Aeroport-- i el tram 4 --de Can Zam/Gorg a Sagrera/Meridiana--. La concessió de les 26 estacions totals que sumen els dos trams es licitarà per un import de 1.620 milions d'euros per part d'Ifercat, l'empresa pública de la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques.

En el moment de la signatura del contracte, prevista abans de finals de l'any, els concessionaris faran un pagament inicial corresponent a l'obra executada fins avui, que superarà els 700 milions d'euros, que ajudarà al finançament futur de la línia. Al costat de la concessió també es licitarà una nova inversió de 350 milions d'euros, destinada a l'arquitectura i part de les instal·lacions de les estacions.

Tot i que el resultat de tot el procés encarirà l'obra, la Generalitat podrà encarar-lo de manera "més còmoda", segons ha destacat el conseller, que ha situat el cost total de la línia 9 en 6.507 milions d'euros. En aquest sentit, el director general de Transports Terrestres de la Generalitat, Manuel Villalante, ha afirmat que el cost inicial que CiU va quantificar en 2.464 milions d'euros entre el 2001 i el 2003 "no era real".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés