Actualitzat 22/01/2008 19:35

La Generalitat presenta un conflicte positiu de competències per avaluar els plans d'estudis universitaris

BARCELONA, 22 de gener (EUROPA PRESS)

El Consell Executiu de la Generalitat ha aprovat avui plantejar al Govern un conflicte positiu de competències que reclami les funcions de l'Agència de Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU) en l'avaluació dels plans d'estudi i a reconèixer l'oficialitat dels títols, tal com estableix l'Estatut.

Per la Generalitat, és "essencial" que es lideri des de Catalunya el procés d'adaptació dels ensenyaments a l'espai Europeu d'Educació Superior (EEES) o procés de Bolonya.

Al desembre, el Govern ja va formular un requeriment sobre el Reial decret del Govern espanyol que estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials perquè, segons va considerar, aquest no respecta les competències de la Generalitat en avaluació i garantia de la qualitat i de l'excel·lència de l'ensenyament universitari recollit a l'Estatut, i atribueix a l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) les funcions d'avaluació i acreditació dels plans d'estudi.

Tenint en compte que la resposta al requeriment de desembre no recull les "pretensions" del Govern, la Generalitat ha acordat presentar el conflicte positiu de competències. Segons l'executiu català, l'AQU ha de ser responsable de les competències d'avaluar els plans d'estudis i de la gestió de les avaluacions, sobretot en l'àmbit universitari.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés