Actualitzat 19/08/2008 22:03

Gomà garanteix qualitat en l'execució de les obres del túnel Sants-Sagrera i un impacte mínim per als veïns

BARCELONA, 19 d'agost (EUROPA PRESS)

L'alcalde accidental de Barcelona, Ricard Gomà (ICV-EUiA), va garantir avui que l'Ajuntament treballarà per "minimitzar l'impacte" per als veïns de les obres de construcció del túnel de l'AVE entre les estacions de Sants i la Sagrera a l'altura dels barris del Clot i Navas. També va assegurar que vetllarà per "la qualitat del treball".

Després de produir-se la desviació del trànsit per iniciar els treballs previs del túnel al carrer Mallorca, Gomà es va comprometre a mantenir diàleg amb el gestor ferroviari i amb els veïns perquè aquests estiguin "al màxim de confortables" i que les obres es portin a terme amb "la màxima rigor i solvència tècnica".

Les obres es portaran a terme durant un mínim de 11 mesos entre la Meridiana i el carrer Espronceda, un tram d'uns 400 metres en el qual es reubicaran les conduccions de serveis per poder començar a construir el túnel entre pantalles de formigó. Aquests treballs van obligar a tallar i desviar la circulació en alguns carrers de la zona.

El trànsit ha quedat interromput a Mallorca entre la Meridiana i Espronceda, així com en un tram del carrer Clot, entre Espronceda i Felip II. Els carrers Múrcia i Trinxant han canviat de sentit de circulació, i Espronceda i Clot tenen doble sentit de circulació en algun tram. També s'han modificat les parades d'autobús de les línies 33, 34, 35, 43, 44, 192, B-20 i N-9.

Davant dels temors de veïns i comerciants per possibles dificultats d'accés als garatges i negocis, el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez (PSC), va assegurar que es garantiran les entrades de tots ells, fins i tot la del túnel de rentat del tram del carrer Mallorca tallat "que tindrà sempre un carril de circulació d'entrada".

En declaracions a Europa Press, el propietari de l'autorentat, Mariano Domènech, va mostrar aquest matí la seva preocupació per la rendibilitat del negoci, del qual "viuen vuit famílies", ja que hi ha gent que "ja dóna per fet que el carrer Mallorca està tallada i utilitzen altres accessos".

Domenèch va lamentar la "tremenda" falta d'informació per part de les administracions i del gestor ferroviari Adif, alguna cosa que també van criticar altres veïns i comerciants, a alguns dels quals els ve a la memòria l'enfonsament del Carmel de gener del 2005 per les obres de construcció de la prolongació de la Línia 5 del metro de Barcelona.

El regidor de Mobilitat va explicar que a mesura que avancin les obres s'haurà de reurbanitzar el carrer Mallorca, que tindrà una secció diferent, passant dels dos metres i mig de vorera actuals a cinc. "Es convertirà en un carrer molt més veïnal", segons va afirmar Narváez.

Gomà va considerar que el resultat final dels treballs portarà a Barcelona a incorporar l'AVE a la ciutat, a doblar la capacitat de Rodalies Renfe i a millorar el llevant i el nord de la capital catalana.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés