Actualitzat 10/08/2008 14:50

El Govern advoca per una nova línia de Rodalies de Girona a Maçanet-Massanes amb un tren cada 30 minuts a l'hora punta

BARCELONA, 10 d'agost (EUROPA PRESS)

El Govern advoca per la creació d'una nova línia de Rodalies a les comarques de Girona i que una la ciutat de Girona amb l'estació de Maçanet-Massanes amb un tren cada 30 minuts a l'hora punta, un dels objectius que estableix l'executiu català al Pla de transports de viatgers de Catalunya 2008-2012, actualment en fase de tramitació.

Així ho ha explicat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, en una pregunta parlamentària per escrit formulada pel diputat de CiU Benet Maimí, recollida per Europa Press.

En la pregunta, el diputat nacionalista ha demanat informació a la Conselleria sobre quins són els motius del Govern per a "no incrementar la freqüència de passada del servei ferroviari entre Barcelona i Maçanet de la Selva per la costa", que és l'anomenada línia C1 de la xarxa barcelonina de Rodalies gestionada per Renfe.

El Govern ha recordat que aquest tram --que va ser la primera línia ferroviària que va néixer a la península ibèrica, el 1848, i que llavors unia Barcelona i Mataró, promoguda per l'empresari 'indià' Miquel Biada-- té doble via entre Barcelona i Arenys de Mar.

El "condicionant" que limita la capacitat del tram és que, a partir d'Arenys de Mar no hi ha via doble, sinó única, "motiu pel qual és preferible que els trens amb origen o destí Girona circulin per la línia de l'Interior", el que és el mateix, la línia que surt de

l'estació de Sant Andreu Comtal de Barcelona travessant el Vallès Oriental, i que també arriba a Maçanet-Massanes, on continua fins a Girona.

"Donada la limitació de la capacitat infraestructural, els serveis ferroviaris existents a la línia de la costa van orientats a servir la mobilitat entre Barcelona i el Maresme, que concentra el gruixut de la demanda", ha argumentat el Govern.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés