Actualitzat 19/04/2013 13:03

El Govern català pagarà un milió i Foment dos pel traspàs de camions de la N-II a l'AP-7

NII En Girona
EUROPA PRESS

Són les xifres que les dues administracions estudien en "el pitjor dels escenaris"


BARCELONA, 19 abr. (EUROPA PRESS) -

El Govern català calcula que haurà de pagar un milió d'euros per les bonificacions als camions de quatre o més eixos que des de la mitjanit d'aquest divendres tenen prohibit circular per la N-II entre la Jonquera i Maçanet de la Selva (Girona) i que hauran de fer-ho per l'AP-7 amb l'objectiu de reduir la sinistralitat, si bé el Ministeri de Foment ha calculat uns dos milions "en el pitjor dels escenaris".

Així ho ha explicat declaracions a TV3 recollides per Europa Press el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, que ha afegit que la concessionària, Abertis, també pagarà una part per les bonificacions en compensació per l'augment del trànsit.

Així, segons ha dit, la quantitat econòmica que hauran d'aportar les administracions dependrà del nombre de camions que s'incorporin a l'autopista: "Com més camions s'incorporin a l'AP-7, menys diners pagarem les administracions".

Per facilitar la circulació dels camions per l'AP-7, la Conselleria de Territori i Sostenibilitat, el Ministeri de Foment i la concessionària Acesa (Abertis) han acordat un sistema de bonificacions: del 35% si fan el recorregut sencer entre la Jonquera i Maçanet, i del 50% si fan moviments interns.

ELS TRANSPORTISTES, EN CONTRA

La Federació Nacional d'Associacions de Transport d'Espanya (Fenadismer) --que agrupa 32.000 pimes--, l'Associació General de Transportistes de Catalunya (AGTC) i l'Associació de Transportistes Agrupats Comtal (Astac) han rebutjat aquesta prohibició.

Per aquesta raó, han acordat fer una concentració de camions a l'AP-7 aquest divendres, coincidint amb el primer dia del veto, perquè consideren la mesura "il·legal, injusta i desproporcionada", i alhora han criticat el pagament de peatge.

Tot i això, Vila ha mantingut que les bonificacions, juntament amb l'estalvi de temps i de combustible que suposarà als transportistes el pas per l'autopista en lloc de per la nacional, evitarà que el veto de camions de gran tonatge per la N-II els perjudiqui econòmicament: "El que hem volgut és compensar els transportistes per les molèsties".

"Hem de celebrar que la mesura ja és d'aplicació. És una notícia excel·lent tot i la seva dificultat. Hem alineat les administracions i Foment i Abertis s'han portat molt bé", ha celebrat el conseller.

CONVENIÈNCIA DEL DESDOBLAMENT

Preguntat sobre la conveniència del desdoblament de la N-II després que els veïns de Bàscara hagin rebutjat aquesta opció i apostin per aprofitar l'AP-7, ha considerat que "alliberats de la preocupació de la sinistralitat", ara es podrà analitzar amb serenitat el desdoblament.

"És una decisió molt reflexionada, però entenc que pugui haver-hi un debat ciutadà sobre aquesta qüestió i ho respectarem", ha assegurat Vila, que ha defensat el desdoblament ja que aquesta via una de les més transitades de tot l'Estat espanyol, i ha confiat en rependre'l amb força a un any i mig vista.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés