Elabora el primer Pla de Mobilitat del districte amb 170 actuacions i 82,6 milions
BARCELONA, 9 jul. (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament de Barcelona treballa en el primer Pla de Mobilitat de Ciutat Vella 2018-2023 amb l'objectiu de reduir un 20% l'ús del cotxe al districte mantenint els desplaçaments totals actuals, sobretot el trànsit 'de pas', que actualment representa el 50%.
La regidora de Ciutat Vella, Gal·la Pin, ha explicat que el pla vol crear un model de mobilitat que millori la qualitat de vida dels veïns i faciliti els desplaçaments de vianants i visitants, a més de les persones més vulnerables i amb mobilitat reduïda, sense descurar el proveïment de comerços.
Pin ha dit que la proposta parteix de la gestió de l'espai en funció de franges horàries i maneres de transport, així com l'ús de noves tecnologies per ordenar i optimitzar la mobilitat i alliberar espai públic, per la qual cosa es compon de quatre franges horàries: matí, migdia, tarda i nit.
Al matí, el consistori vol prioritzar l'accés a les escoles i desplaçaments laborals; al migdia, es facilitarà el treball de distribució de mercaderies; a la tarda, es preservaran els desplaçaments de veïns, la recollida de les escoles, i a la nit, es flexibilitzarà l'accés als habitatges.
MENYS VEHICLES
El consistori preveu controlar l'accés en funció de vehicles de pas o finalistes --veïns, serveis autoritzats i aparcaments-- i en funció dels nivells de contaminació dels vehicles, per la qual cosa es fomentaran els vehicles compartits elèctrics en el districte.
Pin ha afirmat que es vol reduir un 30% els vehicles que accedeixen diàriament a Ciutat Vella, i que actualment són prop de 137.000; disminuir fins al 30% el trànsit de pas el 2021 --que creua el districte per anar a altres punts fora d'aquest--, i que actualment arriba al 50%.
Per a això, s'incentivarà un sistema de càrrega i descàrrega més sostenible; es doblarà el nombre de paquets distribuïts en CargoBikes, i s'habilitaran noves consignes al districte, a més d'evitar que els cotxes i motos particulars no residents creuin el districte, per la qual cosa se'ls obligarà a utilitzar els carrers perimetrals.
Actualment, l'Ajuntament xifra en 600.000 els desplaçaments diaris a peu a Ciutat Vella, i el pla preveu reduir un 20% els trams que presenten "pitjors nivells de confort" per als vianants i incrementar un 10% les zones específiques per a ells, passant de 27,50 hectàrees a 30,35 el 2023.
L'edil també ha destacat que el pla fomentarà l'aparcament subterrani per millorar l'espai per als vianants i reduir els recorreguts a l'interior del districte, la qual cosa implicaria traspassar un 20% dels aparcaments de motos de la calçada als aparcaments --passar de 3.000 a 2.460 aparcaments--.
MOBILITAT AMB BICI
El Govern municipal també planteja que la bici es converteixi en la manera de transport principal del districte amb la millora dels itineraris, dels aparcaments i punts Bicing, la instal·lació de tallers i nova senyalització, i el desenvolupament de campanyes de conscienciació per millorar el seu ús.
En aquest sentit, el pla vol duplicar la xarxa dels 7,7 quilòmetres actuals als 15; habilitar uns vuit quilòmetres d'itineraris ciclistes; incrementar un 35% els aparcaments al carrer --dels 444 de 2018 als 599 en finalitzar la iniciativa--, i l'increment d'un 5% de les estacions de Bicing.
També es definirà una estratègia per als Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) per evitar el seu ús en zones de màxima concentració de vianants i evitar infraccions, a més d'ampliar i millorar la cobertura del bus del barri i instal·lar noves parades més petites d'autocar.
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona