Actualizado 09/07/2018 19:15

El Govern de Colau planteja reduir un 20% l'ús del cotxe a Ciutat Vella el 2023

Part superior de la Rambla de Barcelona
Europa Press - Archivo

Elabora el primer Pla de Mobilitat del districte amb 170 actuacions i 82,6 milions

BARCELONA, 9 jul. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona treballa en el primer Pla de Mobilitat de Ciutat Vella 2018-2023 amb l'objectiu de reduir un 20% l'ús del cotxe al districte mantenint els desplaçaments totals actuals, sobretot el trànsit 'de pas', que actualment representa el 50%.

La regidora de Ciutat Vella, Gal·la Pin, ha explicat que el pla vol crear un model de mobilitat que millori la qualitat de vida dels veïns i faciliti els desplaçaments de vianants i visitants, a més de les persones més vulnerables i amb mobilitat reduïda, sense descurar el proveïment de comerços.

Pin ha dit que la proposta parteix de la gestió de l'espai en funció de franges horàries i maneres de transport, així com l'ús de noves tecnologies per ordenar i optimitzar la mobilitat i alliberar espai públic, per la qual cosa es compon de quatre franges horàries: matí, migdia, tarda i nit.

Al matí, el consistori vol prioritzar l'accés a les escoles i desplaçaments laborals; al migdia, es facilitarà el treball de distribució de mercaderies; a la tarda, es preservaran els desplaçaments de veïns, la recollida de les escoles, i a la nit, es flexibilitzarà l'accés als habitatges.

MENYS VEHICLES

El consistori preveu controlar l'accés en funció de vehicles de pas o finalistes --veïns, serveis autoritzats i aparcaments-- i en funció dels nivells de contaminació dels vehicles, per la qual cosa es fomentaran els vehicles compartits elèctrics en el districte.

Pin ha afirmat que es vol reduir un 30% els vehicles que accedeixen diàriament a Ciutat Vella, i que actualment són prop de 137.000; disminuir fins al 30% el trànsit de pas el 2021 --que creua el districte per anar a altres punts fora d'aquest--, i que actualment arriba al 50%.

Per a això, s'incentivarà un sistema de càrrega i descàrrega més sostenible; es doblarà el nombre de paquets distribuïts en CargoBikes, i s'habilitaran noves consignes al districte, a més d'evitar que els cotxes i motos particulars no residents creuin el districte, per la qual cosa se'ls obligarà a utilitzar els carrers perimetrals.

Actualment, l'Ajuntament xifra en 600.000 els desplaçaments diaris a peu a Ciutat Vella, i el pla preveu reduir un 20% els trams que presenten "pitjors nivells de confort" per als vianants i incrementar un 10% les zones específiques per a ells, passant de 27,50 hectàrees a 30,35 el 2023.

L'edil també ha destacat que el pla fomentarà l'aparcament subterrani per millorar l'espai per als vianants i reduir els recorreguts a l'interior del districte, la qual cosa implicaria traspassar un 20% dels aparcaments de motos de la calçada als aparcaments --passar de 3.000 a 2.460 aparcaments--.

MOBILITAT AMB BICI

El Govern municipal també planteja que la bici es converteixi en la manera de transport principal del districte amb la millora dels itineraris, dels aparcaments i punts Bicing, la instal·lació de tallers i nova senyalització, i el desenvolupament de campanyes de conscienciació per millorar el seu ús.

En aquest sentit, el pla vol duplicar la xarxa dels 7,7 quilòmetres actuals als 15; habilitar uns vuit quilòmetres d'itineraris ciclistes; incrementar un 35% els aparcaments al carrer --dels 444 de 2018 als 599 en finalitzar la iniciativa--, i l'increment d'un 5% de les estacions de Bicing.

També es definirà una estratègia per als Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) per evitar el seu ús en zones de màxima concentració de vianants i evitar infraccions, a més d'ampliar i millorar la cobertura del bus del barri i instal·lar noves parades més petites d'autocar.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés