Actualitzat 31/10/2008 20:50

El Govern diu que la sentència que va obligar un comerç a tornar diners en comptes de vals no crea jurisprudència

BARCELONA, 31 d'octubre (EUROPA PRESS)

L'Agència Catalana de Consum (ACC) ha avisat avui que la sentència que va obligar un comerç a tornar a un client la diferència en el preu d'un producte després d'efectuar un canvi "no crea jurisprudència".

Així, ha assegurat que la decisió de l'Audiència de Barcelona, que va considerar "abusiva" l'obligació d'acceptar vals amb caducitat a tres mesos en lloc de diners en metàl·lic, no obliga a modificar "cap pràctica comercial respecte a l'aplicació de la normativa de comerç i consum".

Ha recordat que la normativa vigent en aquest àmbit preveu que el dret a reparació, substitució o devolució de l'import d'una compra se circumscriu a quan el producte està defectuós, quan la venda no és presencial a l'establiment (internet, per correu o telefònica) o bé en els casos que ho expliciti l'oferta, la promoció, la publicitat o el comprovant de la compra.

L'ACC ha aconsellat als consumidors que s'informin prèviament a la compra d'un producte sobre les possibilitats de retornar-lo o canviar-lo i en quines condicionis i terminis s'admeten aquestes pràctiques.

Alhora, ha instat els comerciants a informar "de manera clara, visible i per escrit" de les condicions en les quals poden efectuar-se canvis i devolucions dels seus productes.

Aquestes recomanacions i advertències es produeixen després de la sentència de l'Audiència de Barcelona que va obligar una botiga a abonar 59 euros a una clienta en concepte de la diferència pel canvi d'uns pantalons per altres de més econòmics, en lloc d'un val pel mateix import.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés