Actualitzat 28/11/2008 19:27

El Govern posarà en funcionament al gener l'Agència Catalana de Turisme i apostarà per la internacionalització

SALOU (TARRAGONÈS), 28 de novembre (EUROPA PRESS)

El conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, ha avançat avui en la clausura del III Congrés de Turisme de Catalunya, que la futura Agència Catalana de Turisme entrarà en funcionament el gener del 2009, tot i que encara no tingui finalitzats tots els tràmits. Ha recollit així la petició feta ahir pel sector turístic en el marc d'aquest congrés, que s'ha tancat avui a Port Aventura.

Per a aquesta posada en funcionament, el sector es posarà a treballar en l'elaboració d'un organigrama i també a aconseguir l'aportació econòmica necessària per part del món empresarial, mitjançant els consells de cambres, els patronats de turisme i les empreses, segons ha explicat el president d'Husa i vicepresident del Congrés, Joan Gaspart.

El conseller Huguet també ha remarcat que el sector ha près consciència de la importància de la internacionalització. Aquest fet donarà peu que la futura Agència Catalana de Turisme, juntament amb ACC1O doni suport a l'empresa, treballi en l'elaboració d'un Pla d'Internacionalització del sector turístic català que es preveu tenir redactat en el primer trimestre del 2009.

Així es faran les primeres missions especialitzades del sector a països emergents i es facilitaran als empresaris les eines necessàries amb la finalitat de portar a terme amb èxit els seus processos d'internacionalització.

Alhora, Huguet ha avançat que el nou Institut d'Investigació del Turisme, que comparteixen Tarragona i Girona, impulsarà per a l'any que ve un Pla d'Innovació en el sector turístic català amb la col·laboració de centres tecnològics. També ha anunciat un pressupost de 10 milions d'euros de crèdit per als projectes d'inversió dels empresaris turístics.

El conseller ha assenyalat que el turisme "ven identitat" i aquest fet és una "avantatge" ara mateix perquè "la identitat no es pot deslocalitzar". Per això, la intenció de la Generalitat és "reforçar" aquest aspecte amb marques com la 'Tarraco Romana' o 'Pirineu, Terra de Comtes'. A més, ha remarcat que "cada vegada més" en aquest sector "no competeixen empreses, sinó territoris".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés