Els treballs no suposen cap cost addicional per a l'administració
BARCELONA, 24 abr. (EUROPA PRESS) -
La Conselleria de Territori i Sosteniblitat de la Generalitat començarà a asfaltar de nou la setmana que ve l'Eix Transversal (C-25) en un tram de tres quilòmetres comprès entre Rajadell i Aguilar de la Segarra en direcció Manresa (Barcelona) per reparar els problemes detectats de drenatge i en el ferm.
Segons ha informat aquest dimecres en un comunicat, les obres, que duraran fins a finals de maig, consistiran en la instal·lació d'un nou sistema de drenatge i en l'aplicació d'una nova capa de paviment.
Els treballs comportaran restriccions puntuals de trànsit que afectaran un tram de deu quilòmetres, i podran comprendre l'ocupació d'un carril en sentit Manresa o, com a màxim, el desviament dels vehicles per l'altra calçada, en doble sentit.
Es limitarà la velocitat màxima permesa i es prohibirà avançar en el tram on es faran els treballs, que s'executaran de dilluns a divendres de 08.00 a 20.00 hores.
El departament que dirigeix Santi Vila ha destacat que les obres s'emmarquen en la garantia de l'obra de desdoblament de l'Eix Transversal, pel que no suposaran cap cost addicional per a la Generalitat.
EN SERVEI DES DEL GENER
L'Eix Transversal desdoblat al complet va entrar en servei el 4 de gener, des de Cervera (Lleida) fins a Caldes de Malavella (Girona), i les seves obres van consistir a desdoblar 143 quilòmetres i construir dos quilòmetres nous d'autovia des de l'AP-7 fins a connectar amb la N-II desdoblada a Caldes de Malavella.
La C-25 es divideix en tres trams: Cervera-Manresa, amb una longitud de 44,4 quilòmetres; Manresa-Vic (Gurb), amb 43, i Vic-Caldes de Malavella, el de més longitud amb 55,4 quilòmetres.
Els treballs van comptar amb un pressupost de 733,8 milions d'euros, i el Govern haurà de pagar 69,8 milions de mitjana fins al 2040 en concepte de 'peatges a l'ombra' --la concessió dura 33 anys des de la seva adjudicació el 2007--.
Per la seva banda, Cedinsa preveu destinar durant el període de concessió 227 milions d'euros a la conservació i explotació de l'Eix Transversal, així com 237 milions addicionals a reinversions.