ISTANBUL (TURQUIA), 30 de juny (De l'enviada especial d'EUROPA PRESS, Estela López)
La companyia d'electrònica de consum Grundig preveu passar en tres anys d'una quota de mercat de l'1% a Espanya en televisors LCD a una d'entre el 5% i el 7%, fet que també suposarà un creixement de la facturació de més del doble, ha informat l'empresa.
A tot Europa pretén més que duplicar la seva facturació en tres anys, fins a assolir els 1.000 milions d'euros, a través de les vendes de televisors LCD, ha anunciat el director general de la companyia a Alemanya, Michael Peterseim. La quota actual en LCD a Europa és del 2,5%, i arribarà al 5% els 2011, segons els plans de la multinacional.
Per al 2011, la companyia preveu aconseguir unes vendes anuals de televisors LCD d'1,5 milions d'unitats, i haver passat dels 400 milions d'euros de facturació del 2007 als 1.000 milions, fet que suposa un increment del 150%.
La mateixa evolució del 150% està prevista per a Espanya, que suposa el 10% del total de vendes a Europa i és un "mercat estratègic" per als plans de futur de Grundig, han explicat a Europa Press fonts de la multinacional, perquè és el tercer mercat en electrònica de consum d'Europa, després d'Alemanya i França.
ENTRE LES CINC PRIMERES MARQUES.
Com a marca, Grundig buscarà col·locar-se entre les cinc primeres d'Europa --ara està a les portes del Top Ten--. Actualment, els líders del sector són Sony, Philips, Samsung, LG i Sharp.
Aquests plans arriben després que el grup turc Koç va adquirir al desembre totes les accions de Grundig Multimedia, matriu de Grundig Intermedia, després de fer-se amb el 50% de l'empresa que controlava la britànica Alba. L'altre 50% ja era de Koç a través de Beko Electronik.