Actualitzat 21/03/2013 14:18

Grup Caixa d'Enginyers va guanyar 8,45 milions el 2012, un 49% més

Joan Cavallé y Josep-Oriol Sala (Caja de Ingenieros)
EUROPA PRESS

BARCELONA, 21 març (EUROPA PRESS) -

Grup Caixa d'Enginyers va guanyar 8,45 milions d'euros el 2012, un 49% més, impulsat pel creixement de l'activitat tan en el negoci bancari com en el d'assegurances i fons d'inversió, ha informat aquest dijous l'entitat.

La cooperativa de crèdit Caixa d'Enginyers va guanyar l'any passat 7,36 milions, un 19,8% més; la societat d'assegurances i plans de pensions ha augmentat un 19,9% els productes d'estalvi i jubilació fins a un valor de 210,7 milions; Caixa d'Enginyers Bancaseguros va tancar el 2012 amb 106,2 milions d'euros en primes (+168,9%), i la societat gestora de fons d'inversió va elevar el patrimoni gestionat un 24,2% fins a 476,5 milions.

El director general del grup, Joan Cavallé, ha qualificat l'exercici de "brillant", i ha destacat la solidesa del balanç de Grup Caixa d'Enginyers, tan en solvència (core capital de l'11,34%) com en liquiditat (del 102,7%), així com la reduïda morositat, del 2,04%.

En marges, el d'interessos va avançar un 75,5% el 2012 fins a 43,8 milions, i el brut un 28,1% fins a 59,3 milions, mentre que l'activitat d'explotació va créixer un 44,8% fins a 10,2 milions; les provisions de l'any passat van ser tres vegades superiors a les del 2011, fins a 12,16 milions, incloent els requeriments dels decrets del Govern per al sanejament del sistema financer.

Aquests resultats, al costat del nombre de socis de Caixa d'Enginyers, que ha crescut un 5,3% en un any fins a 113.691 a tancament del 2012, suposen unes magnituds que es troben "una mica per sobre" dels objectius del pla estratègic del grup fins al 2015, ha reconegut Cavallé.

El president de l'entitat, Josep-Oriol Sala, ho ha atribuït que davant del final de la guerra del passiu en el sector financer, "el mercat es decanta cap a la qualitat".

Caixa d'Enginyers preveu seguir amb el seu model de banca per a professionals -té 152 convenis amb col·lectius professionals- i amb una prudent gestió dels riscos per seguir creixent; des del 2007, ha augmentat un 30% el crèdit als seus clients (un 0,8% el 2012) i ha millorat un 51% el resultat, mentre que el conjunt del sector financer ha rebaixat els seus beneficis un 159% en aquest període.

Sala ha advocat per avançar de manera orgànica, tot i que no ha descartat adquisicions si sorgeixen "possibilitats que afavoreixin els socis", sense que la recerca sigui una prioritat .

El model de negoci seguirà sent el d'operativitat a distància amb els clients -caixers, internet, telèfon i dispositius mòbils-, que representa el 92% del total, mentre que les 15 oficines de l'entitat -després d'obrir-ne una a Alacant el 2012- realitzen el 8% de les operacions i són sobretot centres d'assessorament, ha explicat Cavallé.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés