BARCELONA, 14 de gener (EUROPA PRESS)
El Grup Corporatiu Landon s'ha fet amb el 47% de la cadena hotelera Sercotel en una operació l'objectiu de la qual és, segons els responsables de l'hotelera espanyola, "reforçar" el seu capital per continuar amb el procés d'expansió i per "ampliar el negoci de l'explotació hotelera".
En roda de premsa avui a Barcelona, el director i un dels fundadors de Sercotel, Javier Garro, ha explicat que l'operació, que s'ha portat a terme mitjançant una ampliació de capital, servirà perquè Sercotel "pugui afrontar les necessitats globals dels seus clients actuals i futurs".
El model de negoci de Sercotel es basa en la comercialització conjunta d'hotels sota una mateixa marca, però l'explotació dels establiments pertany a diferents propietaris, de manera que la companyia centra la seva activitat en les accions comercials, en el suport extern i en el desenvolupament d'activitats de consultoria.
Tot i això, Garro ha explicat que alguns dels establiments amb els quals treballa reclamen una participació més alta de Sercotel, i fins i tot "prefereixen que l'explotació vagi a càrrec de l'hotelera". Per aquesta raó, i per poder fer front al creixement d'aquest model de negoci, la companyia ha vist necessari assumir l'entrada d'un nou soci, que també permetrà "enfortir la marca del grup".