Actualitzat 14/02/2008 13:57

9-M.-Herrera (ICV) retreu a Chacón que plantegi una quarta pista abans de conèixer el millor model de gestió del Prat

BARCELONA, 14 de febrer (EUROPA PRESS)

El candidat d'ICV-EUiA a les eleccions generals, Joan Herrera, ha retret avui a la cap de llista del PSC, Carme Chacón, que plantegi la construcció d'una quarta pista a l'aeroport de Barcelona sense saber abans quin és el millor model de gestió per a l'esmentada infraestructura.

En una conferència davant de representants del Cercle d'Infraestructures, on ha exposat el pla ferroviari que proposa la formació fins a 2014, Herrera ha destacat que és "insòlit" que es plantegi la construcció d'una quarta pista que, segons la seva opinió, "no se sap si caldrà", quan "no s'ha posat en funcionament la T-Sud, i quan no se sap si es podrà gestionar l'aeroport del Prat en coordinació amb els aeroports de Girona i Reus".

"Avui necessitem un model de gestió aeroportuària", amb connexió entre els tres aeroports, i que "els aeroports de Reus i Girona facin de quartes i cinquenes pistes de l'aeroport de Barcelona", ha assenyalat.

Per a Herrera, plantejar una quarta pista és "començar la casa per la teulada sense tenir els fonaments", una expressió que va aplicar també a l'anomenat corredor del Mediterrani per arribar a València en AVE. Segons ell, és "insòlit" que es plantegi la interconnexió amb València en AVE a 300 quilòmetres per hora quan "el corredor del Mediterrani encara no està fet".

Per aquesta raó, el candidat ecosocialista ha reiterat la importància de prioritzar la inversió en el tren convencional per davant de l'AVE. Ha destacat que apostar pel sector del ferrocarril és apostar per un model de creixement de país des del punt de vista econòmic i mediambiental, pel que ha reclamat la necessitat de ser "punters" en aquest àmbit amb l'objectiu de "jugar amb avantatge" en el futur.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés