Publicado 08/02/2018 13:02

La II Mobile Week Barcelona creix i es consolida amb més de 120 activitats del 15 al 24 de febrer

Carlos Grau (dtor. MWCapital) t.Alcalde G.Pisarello, Juan Baselga (MWCapital)
EUROPA PRESS

Fusionarà art, ciència i tecnologia perquè la gent protagonitzi la revolució digital

BARCELONA, 8 febr. (EUROPA PRESS) -

Mobile World Capital Barcelona (MWCapital) ha presentat aquest dijous la II Mobile Week Barcelona, que planteja una programació "transversal" del 15 al 24 de febrer amb més de 120 activitats gratuïtes en 90 espais de la ciutat, una aposta que creix respecte a la primera edició, que va tenir 30 activitats i 40 espais.

En roda de premsa en el Centre de Cultura Contemporànea de Barcelona (CCCB), el director de màrqueting i comunicació del MWCapital, Juan Baselga, ha explicat que la iniciativa fusiona art, ciència i tecnologia per reflexionar sobre la transformació digital i el seu impacte sobre la societat, per la qual cosa situa el ciutadà al centre de la revolució tecnològica.

Baselga ha explicat que s'invertiran 200.000 euros en la Mobile Week --el doble que el 2017--, que se sumen als 35.000 euros obtinguts pels patrocinadors, i el primer tinent d'alcalde de Barcelona, Gerardo Pisarello, ha dit que aspiren a rebre 16.000 visitants, vuit vegades més que l'any passat.

TAMBÉ EN LA MOBILE WEEK

Pisarello també ha destacat que l'Ajuntament vol connectar el Mobile World Congress (MWC) amb tots els districtes de la ciutat i tenir una "mirada metropolitana", per la qual cosa ha anunciat que també s'han programat actes de la Mobile Week a l'Hospitalet de Llobregat i a Sant Adrià de Besòs (Barcelona).

"Barcelona ja té el teixit innovador, i el MWC serveix de palanca i per reforçar-ho per diversificar l'economia i per reforçar els valors de la ciutat pel progrés científic i la innovació", segons Pisarello, que assegura que un dels objectius centrals de la iniciativa és promoure la vocació científica de les dones.

El director de MWCapital, Carlos Grau, ha expressat que la capitalitat de Barcelona del MWC és una gran oportunitat però també una gran responsabilitat: "Volem que Barcelona sigui un laboratori viu de la transformació digital", i ha insistit que la Mobile Week vol reforçar el lideratge de la ciutat en l'àmbit tecnològic.

QUATRE EIXOS

El projecte creix i crea una proposta amb més de 100 ponents, 20 artistes i 180 col·laboradors, i la iniciativa es dividirà en quatre eixos d'activitat: mWeek Talks, àgores de debat sobre la revolució digital; mWeek Lab, tallers de cultura, tecnologia, robòtica i ciència; mWeek Kids, activitats per a tota la família, i mWeek Gallery, exposicions d'art i sessions de cinema, entre altres.

Aquest últim eix inclou 'El futur quotidià', l'exposició de 10 creacions d'artistes emergents que barregen art i tecnologia, i que es podrà veure en el Disseny Hub Barcelona del 15 de febrer al 4 de març: són obres seleccionades entre 55 propostes, i Baselga ha dit que els seleccionats han rebut 1.400 euros per obra.

Mobile Week Barcelona ha tingut un Consell Assessor de 10 professionals d'art, ciència i tecnologia que han participat en la creació dels continguts de cada mWeek Talk; entre ells, el director del MNAC, Pepe Serra; el fundador de Future for Work, Jordi Serrano, i la directora de R+D del Banc de Línies Cel·lulars de Barcelona del Centre de Medicina Regenerativa de Barelona (CMRC), Anna Veiga.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés