Publicado 23/02/2022 19:41

Un informe apunta a la digitalització com a via per a noves sortides professionals en comunicació

Presentació de l'informe 'Noves oportunitats i nínxols d?ocupació per a periodistes', amb el deg del Collegi de Periodistes Joan Maria Morros, el director general de Barcelona Activa Félix Ortega i la comissionada Raquel Gil
COLLEGI DE PERIODISTES/BARCELONA ACTIVA

   Un 47,7% dels nous professionals són 'mileuristes'

   BARCELONA, 23 febr. (EUROPA PRESS) -

   L'informe 'Noves oportunitats i nínxols d'ocupació per a periodistes', del Collegi de Periodistes amb el suport de Barcelona Activa, assenyala la digitalització, la divulgació científica i la sostenibilitat com a vies per obrir-se camí a noves sortides professionals en el sector de la comunicació.

   En la seva presentació aquest dimecres, el catedrtic de la Universitat Ramon Llull i líder de l'informe, Josep-Lluís Micó, ha apuntat que les conclusions de l'informe són "similars" al realitzat fa una dcada, i ha advocat per la necessitat de formació, especialment en l'mbit tecnolgic.

   Les universitats ofereixen cada any al voltant de 2.000 places per a alumnes que poden acabar convertint-se en periodistes i, amb dades de 2019, nou de cada deu aconsegueixen treball durant els tres anys posteriors a la titulació.

   Del 91% de graduats de periodisme que ho aconsegueixen, un 47,6% ho fa amb contracte fix, un 28,8% amb un temporal i un 19,1% com a autnom.

   Des d'una perspectiva dels salaris, un 47,7% dels nous professionals són 'mileuristes', un 37,3% arriben als 2.000 euros i un 15% superen aquesta xifra, aquesta última dada lluny del 32,1% de titulats del sistema universitari catal amb ingressos superiors als 2.000 euros.

   El director general de Barcelona Activa, Flix Ortega, ha assegurat que el treball intenta "mapejar" el futur dels treball, i ha remarcat que vol donar tant resposta al moment present com plantejar estratgies de futur.

PERFILS DIGITALS, ELS MÉS DEMANDATS

   La major part de les veus entrevistades per a l'elaboració de l'informe coincideixen a assenyalar que els perfils digitals són els més demandats, tant per periodistes com per professionals de la comunicació corporativa, i l'estudi apunta cap a una tendncia emprenedora i la creació de projectes del món comunicatiu, tant de creació de nous formats i mitjans com l'aparició d'empreses emergents com les de verificació de dades.

   L'estudi també apunta a l'educació meditica com a eina de lluita contra la desinformació com un altre dels mbits amb sortides, i es considera que els professionals poden exercir d'educadors meditics als centres educatius.

   Unes altres de les sortides que veu l'informe són la divulgació científica, que ha pres especial impacte després de la pandmia de coronavirus, el gestor d'ajudes econmiques, per cercar informació i redactar sollicituds de subvencions i ajudes, o el periodisme de dades.

   Micó ha dit que no és un informe "pessimista i derrotista, hi ha reptes i oportunitats", i ha advocat per no deixar de formar-se, ja que ho necessita tant el sector com la societat.

   El deg del Collegi de Periodistes, Joan Maria Morros, ha assenyalat que l'estudi permet fer una "radiografia bastant precisa" de l'ofici deu anys després de l'anterior, i torna a posar en relleu el paper clau dels comunicadors.

   La comissionada de Promoció de l'Ocupació i Polítiques contra la precarietat laboral de l'Ajuntament de Barcelona, Raquel Gil, ha subratllat que els periodistes exerceixen de "traductors de la realitat", i que l'impacte tecnolgic obre nous nínxols.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés