Actualitzat 06/06/2013 14:16

Interior crearà una comissió específica per lluitar contra la sinistralitat de les motos

El conseller R.Espadaler con el director de Trànsit J.J.Isern y Mossos M.Prat
EUROPA PRESS

SABADELL (BARCELONA), 6 juny (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Interior crearà un grup específic de treball al voltant a les motocicletes dins de la Comissió Catalana de Trànsit i Seguretat Viària amb l'objectiu de reduir la mortalitat i la sinistralitat associada a aquests vehicles.

Així ho ha avançat aquest dijous el conseller d'Interior, Ramon Espadaler, durant la seva intervenció a la V Jornada de Policies de Trànsit, on ha concretat que una de les prioritats del nou Pla de Seguretat Viària 2014-2016 serà precisament la lluita contra els accidents de moto i l'elevat índex de sinistralitat i mortalitat.

Les motocicletes representen el 13% de la mobilitat en zones urbanes i el 3% en zones interurbanes a Catalunya, tot i que en ciutats com Barcelona es registren fins a 129 motos per cada 1.000 habitants, convertint-se en la segona ciutat europea per darrere de Roma (Itàlia) i la primera en proporció de motos respecte a la resta de vehicles, ja que representen el 33% del total.

Espadaler ha explicat que, sense abordar la problemàtica de les motos, difícilment s'aconseguirà una reducció del 15% en la mortalitat i la sinistralitat greu, objectiu marcat per als pròxims tres anys.

De moment, les xifres de sinistralitat global suposen un descens del 41% en les víctimes mortals i d'un 21% en els accidents mortals respecte al 2012.

Tot i això, mentre s'ha experimentat una tendència a la baixa en el conjunt de la sinistralitat en carreteres i vies, les estadístiques per a motos no són tan positives i el descens és menys acusat, ha puntualitzat el conseller.

Des de començament d'any, s'han produït 958 accidents amb motocicletes implicades, provocant 13 motoristes morts --10 en vies interurbanes i tres en urbanes--, 148 ferits de gravetat i 827 ferits lleus, segons dades provisionals del Servei Català de Trànsit (SCT).

Per aquesta raó, Espadaler ha reiterat la necessitat de seguir avançant en aquest àmbit i incidir en l'educació viària, en les conductes en la conducció, en la pacificació del trànsit i en les millores viàries, tot això amb la complicitat a més de les corporacions locals.

"TRACTE DIFERENCIAL"

El director de Trànsit, Joan Josep Isern, ha avançat que la comissió específica es posarà en marxa en els pròxims mesos per segregar les mesures de seguretat dels vehicles de les específiques per a les motocicletes, "que han de tenir un tracte diferencial".

Isern ha apuntat fins i tot la possibilitat en alguns casos de separar les motos i la resta de vehicles en les vies, una mesura que s'afegeix a l'ús del casc i a les campanyes contra l'alcohol i les drogues, "que són imprescindibles".

Alhora, el director del SCT s'ha mostrat partidari de crear altres comissions específiques per tractar les singularitats d'altres agents implicats en la mobilitat com els ciclistes i els vianants.

La V Jornada de Policies de Trànsit, celebrada en el Complex Central dels Mossos d'Esquadra a Sabadell (Barcelona), ha estat centrada en les motocicletes i la mobilitat segura i ha reunit a uns 200 participants.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés