TMB destaca la professionalitat de la seva plantilla i revisar els protocols de resposta a les queixes
BARCELONA, 30 des. (EUROPA PRESS) -
La investigació que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va obrir per determinar si un conductor de la línia H16 no va obrir les portes a dues joves, ha concls i assegura que el conductor "va obrir les portes a la primera parada un cop realitzada la sollicitud per baixar".
En un comunicat aquest dijous, TMB ha manifestat que s'ha fet "una investigació exhaustiva i rigorosa" mitjanant l'anlisi tcnica dels registres dels sistemes embarcats del bus 8612, a més del sistema SAE, que permet reproduir el que va passar dins el vehicle.
La investigació ha determinat que a les 19.35 hores del 23 de desembre el bus es va aturar i va obrir les portes a la parada Pg. Taulat-Provenals, a continuació va passar de llarg dues parades "perqu no hi havia registrada cap sollicitud de parada", i a la següent es va produir la petició per baixar a les 19.38 hores.
Un minut després, l'autobús es va aturar a la següent parada, Sant Ramon de Penyafort-Ronda Litoral, on va obrir les portes i el vehicle va avanar sense passatgers fins a l'última parada del trajecte.
TMB ha explicat que els serveis tcnics també han fet proves per verificar que el sistema de sollicitud de parada funciona correctament, han comprovat l'avís acústic i visual, tant a la pantalla del client com la illuminació del panell de parada i l'avís que rep el conductor.
"Les dades obtingudes del sistema de posicionament i els registres del vehicle concorden amb l'explicació donada pel conductor en les entrevistes mantingudes amb els responsables de la línia i la cotxera", han afegit.
PROFESSIONALITAT DEL PERSONAL
La Direcció de TMB ha volgut manifestar la professionalitat de la plantilla, "que presta un servei de transport públic de mxima qualitat, atenent protocols i normatives que sempre tenen com a objectiu garantir la seguretat de la ciutadania".
D'altra banda, TMB revisar els protocols de resposta de les queixes i reclamacions i reforar la formació del personal que presta el servei, ats que la mare de les dues joves a les quals presumptament no s'havia deixat baixar del bus es va queixar d'haver rebut inicialment una resposta "inadequada".