Actualitzat 12/02/2013 12:04

L'Aeroport de Barcelona és el que més noves destinacions oferirà al món amb el focus a Àsia

Pere Macias, Sònia Corrochano, Sixte Cambra, Dalmau Codina
EUROPA PRESS

Corrochano nega que l'augment de taxes hagi reduït passatgers ni l'oferta de les aerolínies


BARCELONA, 12 febr. (EUROPA PRESS) -

L'Aeroport de Barcelona serà el que més noves destinacions ofereixi de tot el món aquest any, i està treballant per augmentar les connexions amb l'Àsia per continuar en la sendera del creixement, després que el 2012 batés rècord amb 35,14 milions de passatgers, un 2,2% més.

Així ho ha explicat aquest dimarts en una sessió del Cercle d'Infraestructures la directora general de l'Aeroport del Prat, Sonia Corrochano, qui ha apuntat que és molt important la "potent aliança" que formen AENA, la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i la Cambra de Comerç per anar a buscar de la mà rutes directes amb potencial.

"Vueling ja ha anunciat la seva aposta per l'Aeroport de Barcelona i serem el que més noves destinacions tindrà el 2013 a tot el món", ha sostingut Corrochano en al·lusió a les 100 destinacions directes que oferirà la companyia aèria presidida per Josep Piqué aquest any.

Els 35,14 milions de passatgers amb els quals les instal·lacions aeroportuàries van tancar el 2012 es reparteixen en 23 milions moguts per la T1 i 12 per la T2, si bé Corrochano ha recordat que l'Aeroport de Barcelona té una capacitat de fins a 55 milions de passatgers (33 en la T1 i 22 en la T2), així com per fer 90 operacions a l'hora front a les 36 actuals.

Sobre l'augment de taxes aeroportuàries en vigor des de juliol de 2012, Corrochano ha negat que això hagi tingut efecte sobre les rutes i freqüències que ofereixen les aerolínies des del Prat o que hagi comportat una caiguda dels passatgers: "El resultat que ha tingut a l'Aeroport de Barcelona ha estat un creixement del 2,2% en viatgers. No ha tingut cap efecte negatiu".

COMPETÈNCIA AMB l'AVE

Després que Piqué afirmés que la baixada de les tarifes de l'AVE suposen "competència deslleial", ha sostingut que el mercat sempre s'ha repartit en equilibri, al 50% entre l'AVE i l'avió, pel que ha considerat que hi ha mercat per a tots.

"No ens hem de preocupar. Captem molts passatgers de negocis. Nosaltres veiem l'AVE com una oportunitat", ha assenyalat Corrochano després de recordar que la connexió amb França a l'abril a través de l'alta velocitat permetrà augmentar la zona d'influència de l'Aeroport de Barcelona.

També han assistit a l'acte el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, que ha fet la introducció a Corrochano, i el del Cercle d'Infraestructures, Pere Macias, que ha presentat a la directora general de l'Aeroport de Barcelona.

Cambra ha apostat per augmentar les sinergies entre l'Aeroport i el Port de Barcelona, tant a nivell logístic i de càrrega perquè Barcelona es converteixi en el pol del sud d'Europa, com en matèria de creueristes, mentre que Macias ha situat el repte de les instal·lacions aeroportuàries a aconseguir més vols intercontinentals (actualment té 32 destinacions intercontinentals dels 190 que oferta).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés