Actualitzat 28/01/2013 15:00

L'Aeroport del Prat impulsarà la càrrega aèria amb la marca Barcelona Airport Cargo

El Prat
AENA AEROPUERTOS

BARCELONA, 28 gen. (EUROPA PRESS) -

Barcelona Centre Logístic (BCL) de Catalunya, la Cambra de Comerç de Barcelona i l'aeroport del Prat s'han integrat sota la marca Barcelona Airport Cargo per potenciar la càrrega aèria després que Aena hagi decidit cedir-la per a les activitats d'aquest grup de treball de càrrega aèria en les que les instal·lacions aeroportuàries participin.

Segons un comunicat de BCL, així ho va comunicar la responsable de la Divisió Comercial de l'Aeroport de Barcelona, Maribel Pardo, a la comissió del grup de treball que s'ha fet la setmana passada i en què es va presentar el programa d'activitats per al 2013 i es van definir les accions a curt termini per impulsar la càrrega aèria de l'Aeroport de Barcelona.

Pardo també ha anunciat que les instal·lacions aeroportuàries disposaran d'una nova àrea dedicada a promocionar la càrrega aèria que té com a prioritat potenciar aquest trànsit de manera coordinada amb tots els actors de la cadena logística.

Aquesta comissió, que treballa per conèixer les necessitats de les empreses que realitzen exportacions i importacions des de l'Aeroport de Barcelona, va reunir més d'una trentena de responsables del sector del serveis de terra, transitaris, transportistes, associacions i companyies aèries.

Entre les activitats de promoció, realitzades a través del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA), destaquen les que es portaran a cap a la Xina i la Índia, així com la participació en la missió comercial del Port de Barcelona a Colòmbia i Panamà, i jornades tècniques de seguretat aèria i mercaderies perilloses, entre d'altres.

AUTOMOCIÓ

La Comissió Barcelona Airport Cargo també va analitzar el cas del sector de l'automoció, i el director de Producció Exterior de Seat, Juan Ramón Rodríguez, i el de Control de Producció de Nissan, José García, han explicat que el sector utilitza els serveis de càrrega aèria en cas d'incidències que puguin afectar les seves cadenes de subministrament paralitzant les cadenes de producció i per a altres enviaments d'alt valor afegit.

En aquest sentit, van argumentar que la indústria de l'automòbil podria potenciar l'ús de la càrrega aèria a la capital catalana sempre que Barcelona comptés amb més vols directes amb els seus altres punts de producció i distribució i els costos fossin més competitius en comparació del transport marítim.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés