BARCELONA, 11 gen. (EUROPA PRESS) -
L'Agència Catalana de Turisme (ACT) potenciarà la marca 'Catalunya' perquè sigui coneguda en els mercats de mitjana i llarga distància, si bé 'Barcelona' continuarà com "la marca per excel·lència".
En una jornada d'innovació celebrada aquest divendres a l'escola de negocis Esade de Barcelona, el director de l'ACT, Xavier Espasa, ha sostingut que 'Catalunya' és una "marca paraigua política i comercialment".
Ha indicat que tant a Catalunya, on coexisteixen 11 marques, com a Espanya, on hi ha 200, sempre hi ha hagut una certa "dispersió" perquè no hi ha hagut un pla de promoció.
Tot i això, ara la comunitat catalana té uns eixos que passen per donar a conèixer més la marca 'Catalunya' sense que això suposi la desaparició de la resta.
Alhora, ha assenyalat que la marca 'Espanya' és important en funció del mercat: "Als països asiàtics, anar amb la marca 'Espanya' és un valor, i amb 'Barcelona' també, però 'Catalunya' no és coneguda".