Publicat 03/05/2023 16:00

L'Ajuntament de Barcelona reclama no construir la setena terminal de creuers del Port

La tinent d'alcalde d'Urbanisme de Barcelona, Janet Sanz
EUROPA PRESS

També insta a no renovar l'autorització de la Terminal C a partir del 2024 i destinar-la a un altre ús

BARCELONA, 3 maig (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona ha reclamat no construir la setena terminal de creuers prevista al Moll Adossat del Port de Barcelona, i no renovar l'autorització de la Terminal C a partir del 2024, en la primera sessió del Consell per la Sostenibilitat dels Creuers que impulsa el Port.

Ho ha explicat la tinent d'alcalde d'Urbanisme de Barcelona, Janet Sanz, en unes declaracions als periodistes aquest dimecres en acabar la sessió constitutiva del Consell, en el qual hi ha representants de les administracions i del sector creuerista.

Sanz ha demanat una "renúncia clara de no construir la setena terminal", la licitació de la qual va quedar suspesa després d'un conflicte jurídic entre les empreses que es van presentar al concurs públic, segons ha explicat.

El consistori també ha proposat deixar la Terminal C sense activitat creuerista i destinar-la a una altra vinculada al Port a partir del 2024 (la Terminal C està concessionada a un grup que gestiona tres terminals propietat del Port, i aquesta en concret s'autoritza anualment).

La titular d'Urbanisme de la capital catalana veu en aquestes dues propostes una "oportunitat molt clara", atès que ha avisat que, amb la construcció ja en marxa de la sisena terminal, la ciutat pot arribar als 4 milions de creueristes, ha dit.

Per Sanz, la primera sessió del Consell ha servit per constatar una realitat "incrementalista" i que, a més a més, el 70% dels creueristes arribats a Barcelona són de trànsit, per la qual cosa els ha qualificat de 'fast food' dels creuers.

Ha concretat que el 2022 hi va haver un 28% de creueristes que venia de port base i un 72% de trànsit, i, preguntada sobre que el Port xifra en més de la meitat els visitants de port base, ha respost que els compten a l'entrada i a la sortida, la qual cosa genera una sobrerepresentació en les dades.

CONSELL DE SOSTENIBILITAT

De la proposta per fer sostenible l'activitat creuerista, ha opinat: "No veig on és la sostenibilitat en aquest document i en aquestes propostes, perquè no hi ha cap concreció de com fer sostenible una cosa que avui és insostenible a la ciutat".

"Sembla una taula de creixement infinit, perquè no hi ha cap mesura de control, de contenció", ha afegit la titular d'Urbanisme, que ha acusat d'inacció el Govern.

La tinent d'alcalde veu insostenible arribar a la xifra rècord de 3,3 milions de creueristes aquest any, ha dit que "Barcelona el que es mereix és una governança pública" d'aquesta activitat, i ha demanat abordar el nombre de creueristes, i no només el nombre d'embarcacions.

ACORD DEL 2018

De fet, considera que l'acord del 2018 va reduir el nombre de terminals per evitar arribar a les 13 previstes aleshores, i ha defensat que va ser un acord per a un moment determinat en el qual calia donar resposta a la situació.

Per ella, els acords eren necessaris però no suficients, i ha mantingut que "no era un punt i final, l'acord del 18 era un punt de partida".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés