Vincula el descens del 0,9% del Metro a "diverses convocatòries de vaga" durant 2016
BARCELONA, 23 gen. (EUROPA PRESS) -
El vicepresident de Mobilitat i Transport de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda, ha celebrat aquest dilluns l'augment de l'ús del transport públic registrat el 2016, i ha exigit una llei estatal de finançament per "estabilitzar les aportacions de l'Estat", millorar el sistema i reduir la contaminació.
"El transport públic metropolità demostra que té moltes possibilitats per créixer i per contribuir a la millora de la qualitat de l'aire", ha defensat en un comunicat, després que 664 milions de viatgers utilitzessin el sistema de transport públic de Metro i autobús --amb gestió directa i indirecta-- de l'AMB, cosa que representa un rècord i un increment d'1,24% respecte a l'any anterior.
El 70% dels desplaçaments que es fan a l'àmbit de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona són gestionats per l'AMB, ha destacat Poveda després de tancar les dades del 2016 a la Taula de la Cambra de Distribució d'Ingressos, integrada pels operadors i l'ATM, que està formada per la Generalitat, l'AMB i l'Ajuntament de la capital catalana.
Poveda ha assegurat que el descens a l'ús de la xarxa de Metro del 0,9% és "conseqüència de diverses convocatòries de vaga", i ha assenyalat que aquesta disminució ha quedat compensada per l'increment en el bus de gestió directa, que ha registrat un 4,3% més de passatgers.
Ha ressaltat que els 664 milions de viatges han suposat un estalvi mediambiental en emissions de 4.601 tones de CO2, 14,5 tones de NOx i 4,6 tones de NO2 el 2016, any que han incrementat també els serveis de gestió indirecta d'autobusos, l'ús dels quals ha augmentat un 4,3%, passant de 83 a 86,6 milions.
"El transport públic és clau per a la sostenibilitat mediambiental de la metròpolis, i en els pròxims anys s'han d'incrementar les inversions i dotacions per combatre la contaminació", ha sentenciat Poveda, que ha insistit en la necessitat de crear una llei estatal sobre el finançament del transport públic.