BARCELONA, 9 març (EUROPA PRESS) -
La Comissió territorial d'urbanisme de l'Àmbit Metropolità de Barcelona ha aprovat definitivament aquest dimecres suprimir del Pla General Metropolità (PGM) la reserva de terra per construir la Via Cornisa al vessant nord de la serra de Collserola.
El PGM, aprovat el 1976, reservava 138 hectàrees al llarg de 15 quilòmetres per construir una carretera que uniria la N-340 des de l'Ordal amb la N-152 (C-17), que va de Barcelona a Granollers (Barcelona), ha informat la Generalitat en un comunicat.
La connexió es faria travessant Collserola, des de Molins de Rei (Barcelona) fins a Cerdanyola del Vallès passant per Sant Cugat del Vallès (Barcelona), però en aquestes dècades s'han construït diverses vies que fan una funció semblant, com la B-30, els seus laterals o la Ronda Nord de Sant Cugat.
PARC NATURAL
A més, la serra de Collserola va ser declarada Parc Natural el 2010 "per preservar un espai de gran valor en una zona densament poblada com és l'àrea metropolitana barcelonina".
Per aquesta raó, els terrenys que se suprimeixen de la reserva de terra per construir la Via Cornisa passaran a formar part dels espais lliures del parc.