Actualitzat 14/04/2008 17:20

L'àrea de Sabadell registra un augment de fuga de les compres de productes d'ús no quotidià cap a Barcelona

BARCELONA, 14 d'abril (EUROPA PRESS)

L'àrea de Sabadell (Vallès Occidental) registra un augment de la fuga de compres de productes d'ús no quotidià, com ara productes d'equipament de persona i de la llar, cap a la capital catalana, segons un estudi de la Cambra de Comerç de Sabadell que ha analitzat els hàbits de compra dels habitants de la zona respecte a dades registrades en 2001.

Segons l'estudi, el 15,5% dels sabadellencs va comprar equipaments de persona fora de la zona --respecte al 14,22% registrat en 2001--, un 16% ho va fer per adquirir equipaments de la llar --respecte del 12,97% en 2001--, i un 16,8% va comprar productes relacionats amb l'oci i cultura fora de Sabadell , sis punts percentuals més que en 2001.

El cap del gabinet d'estudis de la Cambra de Comerç de Sabadell, Josep Milà, ha explicat a Europa Press que aquesta situació representa "una amenaça" per a la zona, i ha destacat que afecta sobretot els joves, perquè tot i que un 50,3% d'ells compra a Sabadell, n'hi ha un 30,2% que ho fa a Barcelona.

Per reduir aquesta fuga de compres, Milà ha reclamat una millora de les comunicacions de la zona, com un transport públic més atractiu, així com incrementar les inversions en la millora de l'urbanisme comercial, tot i que ha matisat que la mobilitat està vinculada als "hàbits familiars d'oci", i ha reconegut que "és difícil" retenir aquesta compra a l'àrea de Sabadell, davant d'estructures com La Maquinista, per exemple.

EL 43% COMPRA EN BOTIGA ESPECIALITZADA.

L'estudi ha indicat també que els consumidors prefereixen comprar productes d'alimentació fresca en botigues especialitzades en un 43%, tot i haver baixat respecte a 2001 (49,5%), mentre que el 28,5% ho fa en establiments urbans de mitjana superfície, com els supermercats, percentatge que augmenta onze punts respecte a 2001.

Alhora, en el conjunt de l'àrea de Sabadell, excepte a Barberà del Vallès, s'ha registrat un descens de la compra en els mercats municipals, que representa un 17,6% del total, mentre que en 2001 era del 25,2%.

Pel que fa a productes relacionats amb equipaments de la llar, el 66,2% dels consumidors compra en comerços especialitzats i un 56,5% ho fa per a equipaments de persona. En oci i cultura, el comerç tradicional guanya terreny en el conjunt de la zona amb el 62,7% dels consumidors que compra en botigues especialitzades, mentre que un 13,8% ho fa en centres comercials.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés