Actualitzat 24/10/2008 19:57

L'Audiència de Barcelona veu "abusiu" que les botigues obliguin a acceptar vals en lloc de diners a les devolucions

BARCELONA, 24 d'octubre (EUROPA PRESS)

L'Audiència de Barcelona considera "abusiva" l'obligació d'acceptar vals que caduquen als tres mesos en lloc dels diners en metàl·lic quan es torna un producte en una botiga, segons la sentència a la qual ha tingut accés Europa Press.

Per això, la Secció Tretzena ha revocat la sentència del Jutjat de Primera Instància número 13 de Barcelona que absolia una cadena de roba i l'ha condemnat a abonar 59 euros --la diferència de preu respecte al producte original-- a una clienta que va canviar uns pantalons que li van regalar per uns altres de més barats, segons ha avançat avui 'El Mundo'.

El 10 d'octubre del 2005, Marta B.C. va rebre uns pantalons de 165 euros com a regal d'aniversari que van ser comprats en una botiga d'un centre comercial del Passeig de Gràcia de la capital catalana. Com que no eren de la seva talla, la dona va anar al local pocs dies després i els va canviar per un model 59 euros més barats.

A la botiga li van donar un val del mateix valor canviable en qualsevol dels establiments de la cadena, que va acceptar "sense cap reserva". En el tiquet, hi havia la data en la qual li va ser entregat i la paraula "caduca".

El 9 de desembre, Marta B.C. va anar a la botiga que la companyia té en un centre comercial de l'avinguda Diagonal per canviar el val per una altra peça, però els treballadors li van dir que havia caducat, el mateix que la responsable de l'establiment que li va entregar el tiquet.

Marta B.C. i el seu advocat, José Ruz, van presentar una demanda perquè obliguessin la cadena a abonar-li la diferència en metàl·lic i declaressin "abusiva" la clàusula que obliga a acceptar els vals. Tot i això, la seva petició va ser desestimada pel Jutjat de Primera Instància número 13 en entendre que "no va existir cap disconformitat" en acceptar el tiquet.

L'afectada va recórrer la resolució judicial perquè ningú li va explicar que tenia tres mesos --termini establert unilateralment per la cadena-- i no va tenir la possibilitat d'obtenir els diners en efectiu, que no caduca i pot utilitzar-se en qualsevol botiga i no únicament en els establiments d'una cadena.

Ara, dos anys després, l'Audiència li ha donat la raó en base, entre d'altres, a la llei de garantia en la venda de béns de consum, que estableix, en cas de devolució, l'obligació del venedor a entregar la quantitat abonada, que prohibeix les penalitzacions que s'imposen al consumidor.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés