Actualitzat 06/01/2008 18:28

L'empresa espanyola d'aerotaxi TaxiJet espera facturar 45 milions el 2013 i tenir una flota de 30 avions

BARCELONA, 6 de gener (EUROPA PRESS)

L'empresa espanyola d'aerotaxi TaxiJet espera obtenir una facturació de 45 milions d'euros el 2013 i disposar d'una flota de 30 'Very Light Jets' (VLJ) amb els quals connectar la majoria dels aeroports i aeròdroms europeus, segons ha informat la companyia amb seu a Sabadell (Vallès Occidental), que començarà a operar el setembre de 2008.

El conseller delegat de TaxiJet, Conor Neill, ha explicat en declaracions a Europa Press que el sector del servei de transport privat en avió "està creixent ràpidament", i ha assegurat que amb el desenvolupament de nous sistemes de vol com els VLJ el seu cost està disminuint, el que permetrà acostar aquest servei a molts més usuaris.

Neill ha assegurat que els nous avions permeten millorar l'eficiència dels vols amb menys consum, més ecoeficiència i una major operativitat, ja que poden aterrar a pistes i aeròdroms de menys de 800 metres, de manera que el ventall d'instal·lacions habilitades per rebre aquest tipus d'aeronaus a Europa és molt gran.

El preu del servei de taxi costa uns 1.500 euros per una hora de viatge en un avió de quatre places, fet que permet, segons Neill, fer trajectes com Madrid-Barcelona o Barcelona-Tolosa (Llenguadoc) a un preu tant o més competitiu com el que pot oferir una aerolínia de bandera.

Entre les claus que Neill ha destacat per al bon funcionament de TaxiJet figura el fet que la inversió en la compra dels avions --que costen 1,3 milions d'euros-- la fan socis inversors, que són propietaris de l'aeronau però cedeixen el seu ús a la companyia a canvi de beneficis per l'explotació i un tracte preferent quan són ells els que requereixen el servei.

TAXIJET JA TÉ 12 AVIONS.

La companyia catalana ja ha comprat 12 avions, el primer dels quals arribarà a final d'aquest mes, i està buscant socis que es facin càrrec del cost de nous avions, per començar les seves operacions a partir de setembre de l'any que ve. L'objectiu de TaxiJet és oferir un servei "integral i aprofitar les sinergies" perquè els trajectes d'anada puguin ser compensats amb passatge de tornada.

Els 30 avions amb els quals espera operar són tots del mateix model, el que segons Neill, permetrà estalviar costos de manteniment i tenir una plantilla formada per al mateix tipus d'aeronaus.

A més d'oferir vols per a quatre persones, a mitjà termini l'empresa té previst desenvolupar llaços de col·laboració amb alguna aliança de companyies aèries per poder operar avions amb una major capacitat, tant de passatge com d'autonomia per poder volar més lluny.

Dins del segment turístic, TaxiJet espera aconseguir un important volum de negoci amb els creueristes que desembarquen a Barcelona, i que segons Neill, volen arribar a Espanya i fer viatges per Europa, visitar Roma, Pisa, París i tornar, cosa que amb aerolínies de bandera els podria suposar una despesa important i no sempre s'adequaria als seus horaris.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés