Actualitzat 22/11/2008 14:37

L'enllumenat nadalenc que s'encendrà dilluns a 20 eixos de Barcelona costa 1,2 milions

BARCELONA, 22 de novembre (EUROPA PRESS)

El Nadal es farà més visible als carrers de Barcelona a partir de la tarda de dilluns, quan s'encengui l'enllumenat nadalenc a 20 eixos comercials de la ciutat. Els ornaments suposen un cost d'1,2 milions, dels quals 200.000 els aporta l'empresa patrocinadora Fecsa-Endesa.

La col·laboració de l'elèctrica permetrà que els carrers de la dreta de l'Eixample de Barcelona que pertanyen a l'eix comercial Cor Eixample, la de Jaume I del districte de Ciutat Vella i algunes del barri de Sant Antoni tornin a estar il·luminades aquest any amb llums nadalenques després que l'any passat es quedessin sense per falta de finançament.

L'encès de llums el farà amb un comandament a distància a les 19 hores de dilluns l'alcalde, Jordi Hereu, a la cantonada dels carrers Gran de Sant Andreu i Rubén Darío de l'eix comercial de Sant Andreu, que aquest any celebra el X aniversari. Altres punts de la ciutat també celebraran festes d'encesa de la decoració nadalenca.

Al carrer de l'Espanya Industrial del districte de Sants-Montjuïc, s'encendran les llums de l'eix de Creu Coberta-Sants i de la façana del Districte. A l'avinguda del Portal de l'Àngel de Ciutat Vella començarà un recorregut per diversos carrers del barri Gòtic amb el personatge de la Fada de la llum. Els dos actes començaran a les 19.30 hores.

La il·luminació, de la qual l'Ajuntament sufraga la factura elèctrica, estarà en marxa cada dia de les 18 a les 21.30 hores, horari que s'allargarà fins a la 1 els dies 24, 25 i 31 de desembre, i 1 i 5 de gener. Una vintena de mercats municipals s'afegiran a la campanya de llums.

Els comerciants barcelonins aposten cada vegada més per afegir el logotip dels eixos en l'enllumenat nadalenc, com el el cas de Sant Andreu i Nou Barris, i canviar els motius tradicionals per alguns més conceptuals, com un paquet de regal, una bola d'arbre de Nadal i estrelles.

El patrocini de Fecsa-Endesa se suma al que l'any passat ja es va provar al Passeig de Gràcia amb l'empresa d'aparcaments Saba, i que es renovarà aquest any. A canvi dels diners que aporta l'elèctrica, els comerciants col·locaran un anunci de la companyia en les seves revistes i displays en forma d'arbre amb el logo als aparadors.

A més, l'Ajuntament afegirà també el logo a la seva campanya de Nadal, a la qual aportarà 700.000 euros, i l'empresa tindrà un punt d'informació durant aquestes dates a cadascun dels 46 mercats municipals, on divulgarà consells sobre l'eficiència energètica.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés