Actualitzat 24/08/2018 13:14

Les bicicletes de Barcelona no podran circular per les voreres a partir del 2019

La tinent d'alcalde de Barcelona Janet Sanz i el gerent Manuel Valdés
EUROPA PRESS

BARCELONA, 24 ago. (EUROPA PRESS) -

La moratòria de Barcelona que permetia a les bicicletes circular per les voreres acabarà l'1 de gener del 2019, moment a partir del qual hauran d'anar per la calçada o el carril bici, tret que la vorera sigui de més de cinc metres d'ample i tres estiguin lliures.

Aquesta moratòria acabarà després que la ciutat hagi consolidat una xarxa de carril bici de 200 quilòmetres, ha destacat aquest divendres la tinent d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, en roda de premsa amb el gerent de Mobilitat, Manuel Valdés.

També podran circular per les voreres, excepcionalment, quan el desplaçament es faci de 22.00 a 7.00 hores per voreres de més de 4,75 metres i tinguin tres metres d'espai lliure; quan el carril bici es trobi en la mateixa vorera --a un màxim de 10 quilòmetres per hora-- i quan siguin ciclistes menors de 12 anys acompanyats per un adult, que també podran anar amb bici.

El Govern d'Ada Colau va començar el mandat amb 116 quilòmetres de carril bici i amb la moratòria de la prohibició de les bicis de circular a les voreres, que no es renovarà el 2019 després de l'ampliació d'aquesta xarxa fins assolir els 200 quilòmetres.

La moratòria era necessària perquè la xarxa de carrils no era suficient, però "l'esforç d'aquests anys ha permès fer aquest pas endavant", ha defensat Sanz, que ha destacat que es registren a la ciutat uns 200.000 desplaçaments diaris amb bicicleta, i prop del 90% dels barcelonins disposen d'un carril a menys de 300 metres, xifra que el 2014 era del 72%.

Sanz ha destacat que, amb la finalitat de la moratòria, no tenen per objectiu "posar sancions, sinó que es compleixi la normativa i es faci amb convivència i respecte amb el compromís que el vianant tingui garantit el seu espai", encara que si s'incompleix la prohibició se sancionarà amb 100 a 500 euros segons el risc generat.

Després d'assenyalar els mitjans que el Govern municipal inicialment va apostar per superar els 300 quilòmetres de carril bici, Sanz ha dit que la prioritat és consolidar aquests 200 quilòmetres i millorar-los, ampliant-ne la xarxa.

A preguntes dels periodistes, ha dit que la implantació de carrils bici ha generat tensions en alguns casos, perquè implica restar espai per al vehicle privat --d'aparcament o de circulació--, i que han treballat amb veïns per adequar millor els carrils a determinats espais.

BICIS DE LLOGUER

Sobre les empreses que lloguen bicicletes que utilitzen i aparquen a la via pública, Valdés ha destacat que estan treballant per regular tant aquests vehicles com les motos compartides, que considera que són un bon de transport però volen evitar que es "descontroli i generi alguns problemes socials" que hi ha a altres ciutats.

Valdés ha destacat que, des de principis d'any, s'han posat en servei 22 carrils bici i connexions de la xarxa ciclista, i que durant els propers mesos el Govern de Colau té previst executar-ne 13 més, dels quals nou ja estan en obres o a punt d'iniciar-se, i quatre començaran després de l'estiu.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés