Actualitzat 31/08/2008 14:58

Les botigues de luxe del Passeig de Gràcia de Barcelona esquiven la crisi

BARCELONA, 31 d'agost (EUROPA PRESS)

Els comerços de luxe del Passeig de Gràcia barceloní estan suportant bé la crisi que pateixen altres sectors, asseguren els encarregats i treballadors dels comerços de firmes com Valentino, Salvatore Ferragamo, Gucci i Carolina Herrera.

El passeig, d'aproximadament un quilòmetre de longitud i 60 metres d'ample, acull des de fa anys les firmes més prestigioses nacionals i internacionals, per la qual cosa és comparada contínuament amb la Fifth Avenue de Nova York i la Michigan Avenue de Chicago.

Les botigues estan repartides als dos costats del passeig i, mentre a la zona nord (d'Aragó a Diagonal) estan les firmes de luxe tant de roba com de joieria i complements, a la sud (de plaça Catalunya a Aragó) es troben les de pret-à-porter juvenil.

Segons l'informe de mercat nacional 'venda al detall High Street' de CB Richard Ellis, també es caracteritza per ser el carrer més cotitzat de Barcelona, a 2.391 euros el metre quadrat, seguida de prop per Rambla Catalunya (2.352) euros i Portaferrissa (1.570).

Només superen aquests preus els carrers madrilenyes Serrano (4.800 euros per metre quadrat), Preciados (3.090) i Ortega y Gasset (4.500) de Madrid. A més, segons l'immobiliària Aguirre Newman, els preus de lloguer s'han duplicat en cinc anys.

Els preus elevats es deuen a l'escassa disponibilitat d'aquest mercat, que limita les operacions d'inversió i estableix un perfil molt definit de l'inversor, que sol procedir de l'àmbit privat i estar interessat en locals de menys de 2.000 metres quadrats.

L'oferta gastronòmica del passeig també s'ha ampliat amb la vinoteca Torres, boutique que combina la venda de vins amb la gastronomia, inaugurada el maig al número 78. A més, el cuiner Sergi Arola ofereix un càtering diari, tant per a empreses com per a particulars, en els actes que s'organitzen en el Palauet, al número 113 de Passeig de Gràcia.

NOVES BOTIGUES

El Passeig de Gràcia pateix variacions tots els anys, doncs s'obren i tanquen botigues contínuament. A la zona nord, a finals del 2007 va obrir la botiga Nespresso més gran del món al número 55. És un espai concebut com una boutique i amb una decoració molt cuidada, i de 1.000 metres quadrats repartits en dues plantes.

En els últims mesos han obert en la mateixa zona Jimmy Choo, Camper, i Uterqüe. Jimmy Choo, firma de sabateria i complements, va obrir fa dos mesos al número 97 i compte ja amb un bon nombre de clients locals i estrangers. I Camper va obrir al número 100.

En el 65, on estava el restaurant Sumum, el grup Inditex reforça la seva presència al passeig amb la seva nova firma de complements, Uterqüe, el disseny de la qual està inspirat en la imatge de les antigues biblioteques angleses. En prestatgeries de fusta exposen els productes de calçat, bosses, ulleres, mocadors, bijuteria i una selecció cuidada d 'algunes peces de vestir.

A la zona sud, el desembarcament més recent és el de la botiga d'Hugo Boss, que va obrir el 19 d'abril. A més, la marca juvenil del grup Inditex, Bershka, va inaugurar el 29 de novembre del 2007 un local de més de 1.000 metres quadrats al número 7, i la italiana Guru ocupa des de fa un any el local número 47, on estava l'òptica Cottet.

La dissenyadora igualadina Sita Murt va obrir el 13 de desembre del 2007 un espai al número 11 de 120 metres quadrats repartits en dues plantes. L'encarregada del comerç va declarar a Europa Press que en els sis mesos que porten oberts els ha anat "bé" i no han notat "cap descens de les vendes, mentre que a d'altres botigues de la mateixa firma" sí ho havien fet.

PER OBRIR

El 'sabater de Hollywood', Stuart Weitzman, obrirà pròximament al número 81. A més, la marca internacional Hoss Intropia, que té com ambaixadora mundial la filla de Paul Auster, Sophie, va obrir al començament de l'any al local número 44.

La marca alemanya Esprit desembarcarà aviat al local de 1.900 metres quadrats del número 30, cèlebre pels 52 milions d'euros que la marca va pagar per ell al Grup Immobiliari Nergosa el gener.

La llibreria Happy Books se n'ha anat del número 77 i deixa el local en mans de la firma Hermés. La marca Adolfo Domínguez obrirà una altra botiga, al número 89, aquesta tardor.

Més a sota, al número 29, on estava el Banc Urquijo, obrirà la seva tercera botiga a Barcelona la marca de roba esportiva Nike. L'italiana Phard arribarà també desbancant el número 15 al bar de tapes Tapelia.

En altres casos, les novetats apunten a ampliacions, com en el cas de la joieria Tous, que ha obert un espai de Rolex a la seva botiga del número 73. Tous reforçarà la seva presència al passeig substituint l'antiga joieria Roca a la cantonada amb Gran Via.

La joieria Bulgari estrena local al número 74, més ampli que l'actual --del número 59--, i la firma catalana Santa Eulàlia creix incorporant un nou local a la seva empresa.

PÚBLIC

Segons declaracions a Europa Press, la crisi s'ha vist pal·liada per l'arribada massiva de turistes a la ciutat. Mentre que durant l'any la proporció d'estrangers és d'un 30% davant un 70% de locals, a l'estiu aquest percentatge dóna la volta.

El perfil del públic dels comerços del passeig varia segons la marca. La catalana Gratacós, per exemple, té un perfil de comprador en la dona de classe mitjana-alta, disposada a comprar roba de qualitat i complements exclusius i a la qual no li importen els preus. L'homòleg masculí de Gratacós es pot trobar a Furest i a Santa Eulàlia.

Les marques internacionals, com Valentino, Chanel, Carolina Herrera i Burberry, no han notat cap descens a les vendes del seu públic, format per locals i estrangers, d'un nivell d'adquisició alt i una mitjana d'edat que va dels 20 als 60.

El negoci de la joieria, encapçalat per Carreres&Carreres i Suárez, es nodreix sobretot pels estrangers vinguts de Rússia, Gran Bretanya, Japó, Estats Units, països asiàtics i àrabs. La proporció de clients de Catalunya augmenta a les joieries de les firmes Tous, Pomellato, Lladró i Montblanc.

Les rebaixes, que estan acabant, també han ajudat a emmascarar la baixada de vendes de les botigues de roba juvenil, doncs, com van declarar algunes dependentes de la botiga United Colors of Benetton, "la gent ha comprat a rebaixes tot el que no ha pogut durant la temporada".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés