Actualitzat 29/10/2008 18:51

Les llars espanyols redueixen un 2,5% les seves compres de gran consum fins al setembre

BARCELONA, 29 d'octubre (EUROPA PRESS)

Cada llar espanyola ha gastat 3.004 euros entre gener i setembre en productes de gran consum (alimentació, begudes, drogueria i perfumeria), fet que suposa un 2,4% més que en el mateix període del 2007, tot i que el mercat no està creixent, tenint en compte que en termes de volum s'ha produït un retrocés del 2,5%.

Segons un estudi de TNS Worldpanel per a Aecoc, el factor preu ha cobrat més importància en les decisions de compra amb el nou cicle econòmic, de manera que el 58% dels consumidors busca actualment productes d'oferta en les seves compres, quatre punts més que el 2007, i el 23% afirma que el preu és el més important en les seves decisions, tres punts més.

En aquest sentit, les marques del distribuïdor segueixen guanyant terreny, en representar un 32% del negoci total de la distribució a Espanya, respecte del 29% del passat exercici, tot i que, segons el director general d'Iberia de la consultora, Luis Simoes, són menys competitius en preus que fa un any, en haver-se encarit un punt per sobre de les marques de fabricant.

Per tipus de productes, es consumeix més la marca del distribuïdor en drogueria (40,2%), seguit d'alimentació i begudes (32%), mentre que en els productes de drogueria tan sols suposa un 8,9% del total.

Pel que fa a la progressió dels diferents formats comercials, les dades de l'estudi indiquen que mentre que els hipermercats, supermercats i autoserveis es mantenen estables, els de descompte augmenten la seva quota de valor, passant del 16,3% del 2007 al 17,3% aquest any.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés