Actualitzat 12/05/2018 11:58

Les mencions de Barcelona a la xarxa superen els 5 milions el 2017 amb la política i l'atemptat

El director de l'Oficina Municipal de Dades de Barcelona, Màrius Boada
EUROPA PRESS

Els quatre primers mesos de 2018 ja superen les publicacions de gener a agost del 2017

BARCELONA, 12 maig (EUROPA PRESS) -

Les mencions de les paraules 'Barcelona' i 'Bcn' a internet es van disparar fins als 5,3 milions el 2017, dos milions més que l'any anterior, un creixement influenciat per l'atemptat d'agost a La Rambla i per la situació política catalana, segons l'informe 'Barcelona a les xarxes socials'.

L'informe, elaborat per l'Oficina Municipal de Dades, recopila totes les publicacions en webs, blogs, portals de notícies i xarxes socials que esmenten la ciutat pel seu nom o el seu acrònim, sense contemplar per tant les que no els esmenten, ha explicat en roda de premsa el director de l'Oficina, Màrius Boada.

Els últims quatre mesos de 2017 van concentrar el 62% de les publicacions --d'agost, per l'atemptat, fins al desembre, per la situació política--, i els quatre primers d'aquest any ja han superat el nombre de publicacions de l'any passat fins a finals d'agost, fins i tot després de l'atemptat.

L'informe, que analitza la quantitat de publicacions però no la valoració del seu contingut, mostra que l'augment del nombre de mencions de l'any passat representa un augment del 64% respecte al 2016 i del 148% el 2015.

LA POLÍTICA, EL MÉS COMENTAT

La situació política catalana va ser el tema que va generar més publicacions (449.992), seguida per l'atemptat (277.697), i a més distància es va situar el Mobile World Congress (66.029), el Circuit Barcelona Catalunya (44.516), la qualitat de l'aire (44.124), els refugiats (25.884) i l'Agència Europea del Medicament (16.472), i van augmentar sobre gentrificació i pisos turístics.

Encara que en menor mesura, també van destacar altres esdeveniments concrets, com el Smart City World Congress, la Mobile Week, congressos mèdics, l'Open Banc Sabadell-Trofeu Comte de Godó, el Sònar, el Primavera Sound, la Mercè, la Barcelona Fashion, BCNegra i el Saló del Manga.

Per temes, segons l'organigrama de l'Ajuntament, els que més es van tractar van ser els vinculats a l'economia, el turisme i la promoció (30%), seguits per cultura i esports (16%); espai públic i seguretat (16%); ecologia, urbanisme i mobilitat (11%); drets de ciutadania i política no local (8%); drets socials (8%), i Ajuntament i política local (7,9%).

La plataforma en la qual més es menciona la ciutat és Twitter, amb el 66%, mentre que els canals de notícies són el segon (11%) i Instagram el tercer (7,8%), pujant des de la setena posició.

CONTROL PER EVITAR DISTORSIONS

La col·laboradora de l'oficina Bea Guijarro ha explicat que, per comptabilitzar els esments, eliminen les referències al FC Barcelona, a la ciutat veneçolana que també s'anomena Barcelona i altres elements que distorsionarien els resultats, i que només tenen en compte les publicacions originals, excloent així accions com 'retweets' i 'shares'.

Compten amb una eina per detectar 'bots', encara que sovint es requereix el control manual, també per analitzar anomalies com una ocasió en la qual es van disparar els esments i Guijarro va haver d'investigar-ho fins que va trobar la raó: una pel·lícula filipina que va tenir un gran èxit, anomenada 'Barcelona: A love untold'.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés