Actualitzat 27/03/2017 15:38

Les obres de la plaça Glòries de Barcelona van afectar els túnels ferroviaris

Obres de construcció de la nova plaça de Glòries, a Barcelona
EUROPA PRESS

Pisarello avisa que arribaran "fins al final" per conèixer les condicions de l'obra

BARCELONA, 27 març (EUROPA PRESS) -

Les obres de la plaça Glòries de Barcelona van provocar afectacions en els túnels ferroviaris situats en el subsòl l'abril del 2016, quan es van filtrar materials durant l'execució de les pantalles, han informat a Europa Press fonts municipals.

Els incidents es van produir el 6 i el 28 d'abril, van ser qualificats com a greus i van motivar un canvi d'horari d'aquests treballs perquè es realitzessin de nit i quan no circulessin trens, ha detallat aquest dilluns 'La Vanguardia'.

El primer tinent d'alcalde, Gerardo Pisarello, ha garantit en declaracions als periodistes que "el que s'ha fet ha estat amb ple coneixement d'Adif", titular de la infraestructura que ha donat permís i aprovació per a totes les actuacions, segons fonts municipals.

AUDITORIA

El Govern d'Ada Colau va fer pública la passada setmana l'auditoria encarregada per Bimsa sobre els túnels, que va confirmar que circumstàncies sobrevingudes han provocat un retard de 19 mesos en les obres i un possible augment del 19,6% respecte al preu d'adjudicació.

L'Ajuntament ha encarregat un informe jurídic per conèixer les opcions legals amb les quals explica després de les conclusions de l'auditoria, i Pisarello ha advertit que el consistori arribarà "fins al final" per conèixer les condicions i el desenvolupament de l'obra.

PRIMER INCIDENT

El primer dels incidents es va produir quan la constructora duia a terme un procés emplenar amb formigó un forat excavat, quan part d'aquest va entrar per un conducte del que no es tenia constància i no havia estat detectat ni en el projecte ni per Adif, segons les mateixes fonts.

El conducte comptava amb un "tap en precari" que va saltar amb la pressió, la qual cosa va provocar que entrés formigó a la zona de vies en un moment en què ja no circulaven trens, després del que Adif va netejar la zona i Barcelona d'Infraestructures Municipals (Bimsa) i la constructora van prendre mesures extraordinàries perquè els treballs es realitzessin en horari nocturn.

SEGON INCIDENT

El segon va tenir lloc durant l'execució d'una de les pantalles i en filtrar-se un material format per aigua i fangs --anomenat bentonita-- en un dels túnels, cosa que no va suposar cap risc i no va implicar detenir la circulació de trens.

L'incident es va produir per l'estat de part del túnel d'Adif, amb un material porós que deixava passar l'aigua, segons les mateixes fonts, que han assenyalat que després es van realitzar treballs d'impermeabilització --injectant resina al mur afectat-- i aquests es van passar també a horari nocturn.

Les pantalles es van acabar "sense cap incident més" i els túnels ja estan protegits per ambdues pantalles de formigó a casa costat, amb una obra de gran complexitat en la qual es prioritza la seguretat i la informació entre les administracions implicades, han assegurat les fonts municipals.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés