Actualitzat 26/03/2013 16:46

Les preferents disparen les consultes sobre bancs a l'Omic de Barcelona un 146% el 2012

Raimond Blasi y Jordi Bailach durante la presentación del informe de la Omic
EUROPA PRESS

BARCELONA, 26 març (EUROPA PRESS) -

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (Omic) de Barcelona ha incrementat les consultes sobre el sector financer en un 145,8% i les reclamacions sobre el mateix en un 106,43% durant 2012, uns creixements que el director de Comerç i Consum de l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Bailach, ha atribuït les queixes relacionades amb les participacions preferents i el deute subordinat, que passen el 63,26% de les reclamacions relacionades amb el sector bancari i al voltant d'un 2% del total.

En roda de premsa, Bailach ha explicat aquest dimarts que les consultes sobre el sector financer han passat de 1.131 el 2011 a 2.780 el 2012 --cosa que representa un 7,83% del total de consultes rebudes, respecte del 2,83% de l'any anterior-- i, al seu torn, les reclamacions en el mateix sector han crescut de 171 a 353, suposant un 3,97% del total de queixes, 2,32 punts percentuals més que el 2011.

Tot i això, el sector de les telecomunicacions acumula la majoria de consultes --10.820 front a les 12.909 del 2011 (-16,18%)-- i també lidera el rànquing de queixes, amb 3.107, fet que suposa un descens del 17,06% respecte a les registrades l'any anterior.

Els motius de disconformitat són, com altres anys, els incompliments de contracte, els preus abusius i la dificultat per donar-se de baixa del servei.

Per darrere de les telecomunicacions i les entitats financeres, els sectors que acumulen més consultes són els electrodomèstics, el transport --on augmenten un 8,61% respecte 2011--, els serveis, l'electricitat, els arrendaments i la compra de béns, que registra un descens del 16,77%.

El rànquing de les reclamacions l'encapçalen les telecomunicacions --tot i que baixen un 17,06%--, seguides a distància dels serveis (-10,02%), la compra d'electrodomèstics (-14,97%), el transport (+0,34%), la compra de béns (-22,3%), l'oci i la cultura (-10,38%), l'electricitat (-4,01%) i les entitats financeres.

En conjunt, les consultes s'han reduït un 11% el 2012 fins a les 35.491, de les quals 8.882 --una de cada quatre-- han acabat en reclamacions (-14%), uns descensos que Bailach ha atribuït a la baixada del consum, a la "cultura de drets i obligacions per part dels consumidors", i al fet que moltes de les consultes s'han atès al 010 i el 012, sense ser derivades a l'Omic.

Les reclamacions gestionades directament per l'oficina de la capital catalana han suposat compensacions per valor de 1.451.048 euros, gairebé 300.000 euros menys que el 2011, però la quantitat mitjana de les mateixes ha crescut de 163 euros a 226 euros.

LLEI D'HORARIS COMERCIALS

El regidor de Comerç, Consum i Mercats de l'Ajuntament de Barcelona, Raimond Blasi, ha reiterat que el consistori no estudiarà cap tipus de canvi en l'aplicació de la llei d'horaris comercials si no hi ha un acord total en el sector.

"Qualsevol decisió ha de venir de manera consensuada per part del sector" ha explicat Blasi, qui ha ressaltat l'alt grau de satisfacció que han mostrat els turistes respecte al comerç a Barcelona.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés