Actualitzat 06/04/2008 19:18

Les reclamacions a l'Agència Catalana del Consum es tripliquen en set anys

BARCELONA, 6 d'abril (EUROPA PRESS)

Les reclamacions a l'Agència Catalana del Consum (ACC) s'han triplicat en set anys. Segons les estadístiques de l'ACC, les reclamacions han passat de 3.284 el 2000, a 9.919 el 2007. L'any 1993, el primer de què es disposen dades, es van presentar 18 reclamacions.

De les 9.919 reclamacions que es van rebre el 2007, 3.085 eren relacionades amb el tancament de la companyia aèria Air Madrid, el desembre del 2006 (un 31,1%) i 610 relacionades amb l'apagada a Barcelona del 23 Juliol (un 6,1%). Un altre dels sectors en què s'acumulen més reclamacions és el de la telefonia i internet.

L'ACC ha celebrat avui la IV Festa del Consum Responsable al Port Vell de Barcelona, amb el lema 'Coneix els teus drets', per donar a conèixer als consumidors els seus drets, ja que una enquesta de l'ACC del 2006 ha revelat que un 90% de catalans no els coneix.

La festa, dirigida a les famílies, ha ofert tallers per als nens, amb diverses temàtiques relacionades amb el consum. Les activitats s'han organitzat en tres franges d'edat, de 0 a 3, de 3 a 6 i de 7 a 12 anys.

Als escenaris principals de la festa s'han pogut veure espectacles de pallassos, màgia, circ i l'actuació musical del grup infantil Macedònia.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés