Actualitzat 17/12/2013 20:56

L'estiu acaba amb 35 morts a les carreteres catalanes, tres menys que el 2012

El comisario M.Esquius y el director del SCT J.J.Isern
EUROPA PRESS

El SCT demana "no abaixar la guàrdia" perquè durant el pont d'agost van morir deu persones


BARCELONA, 4 set. (EUROPA PRESS) -

El període d'estiu ha acabat amb 35 morts a les carreteres catalanes, tres menys que en 2012, el que consolida la tendència reductora des del gener de 2013, amb un 30,1% menys de víctimes mortals respecte l'any anterior.

"Ha estat el millor estiu a les carreteres catalanes", ha apuntat aquest dimecres el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Josep Isern, en roda de premsa per presentar el balanç de sinistralitat d'estiu, en què ha estat acompanyat del comissari dels Mossos d'Esquadra Miquel Esquius.

Del 21 de juny --pont de Sant Joan-- al 31 d'agost, s'han registrat 34 accidents mortals, amb 35 morts, un 8% menys que en el mateix període del 2012, que les dades han estat 35 sinistres i 38 morts.

Per a Isern, és important intentar que segueixi la línia positiva de reducció de mortalitat en el que queda d'any, "una cosa que no és fàcil", ja que la crisi econòmica ha provocat que hi hagi més cotxes en les vies convencionals que a les autopistes --aquest 2013 la mobilitat en les vies de pagament ha baixat un 12%--, i que cada vegada envelleixi més el parc automobilístic català.

"Els cotxes van per vies més insegures i el risc potencial d'accident s'incrementa", ha reconegut, i ha indicat que és molt important que els conductors no abaixin la guàrdia, ja que períodes com el pont del 15 d'agost poden invertir aquesta tendència positiva.

Segons ha explicat, el pont d'agost ha concentrat 10 dels 21 morts d'agost a les carreteres catalanes, pel que ha demanat la màxima atenció en tots els desplaçaments, especialment quan es tracta de períodes de vacances en els que els conductors estan en una actitud "festiva" i en molts casos condueixen sense cinturó de seguretat, sense casc o sota els efectes de l'alcohol.

Respecte a aquest pont, ha declarat que l'any que ve "s'haurà de posar en marxa una campanya més alarmista", perquè només amb l'alarmisme hi ha una resposta directa a la seguretat a les carreteres.

MÉS MORTS A BARCELONA

La sinistralitat mortal s'ha concentrat sobretot a les carreteres de la província de Barcelona, on s'han registrat 25 de les 35 víctimes mortals aquest estiu, mentre que la mortalitat ha disminuït aquest any a les províncies de Girona, Lleida i Tarragona.

Isern ha atribuït aquest canvi, entre d'altres motius, a les millores a l'Eix Transversal i el desdoblament de la N-II, carreteres en les quals ha destacat que encara no s'ha comptabilitzat cap mort des que es van desdoblar.

A més, ha destacat la "prudència" dels conductors catalans, bé per les campanyes que s'han realitzat des del SCT i la Conselleria d'Interior o per la consciència d'aquests.

COL·LISIONS FRONTALS

Respecte al tipus de col·lisions, destaquen les col·lisions frontals, les sortides de via i els xocs per abast, que han concentrat el 68,6% de les víctimes mortals aquest estiu.

El SCT considera que el factor humà és "determinant" en aquest tipus de sinistres, ja que normalment són fruit d'avançaments temeraris, maniobres antireglamentàries, circular a una velocitat excessiva i distraccions, entre d'altres factors.

Isern també ha volgut destacar la importància de la sinistralitat mortal de motoristes, ja que dels 35 morts aquest estiu, deu ho eren, tot i que ha afirmat que des de començaments d'any la tendència s'està reduint.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés