Actualitzat 26/12/2008 12:43

Lleida utilitza la xocolata per a promocionar els cargols 'a la llauna'

LLEIDA, 26 de desembre (EUROPA PRESS)

El Patronat de Promoció Econòmica, el Gremi de Pastissers de Lleida i la Federació de 'Colles de l'Aplec' del Cargol (Fecoll) han presentat una iniciativa que fa servir la xocolata per a promocionar els cargols 'a la llauna', típics de la província.

En un comunicat, el patronat ha informat que es comercialitzarà la 'Llauna de cargols de xocolata'. Es tracta de llaunes de 36 bombons amb forma de cargol de xocolata blanca, amb llet i negre i farcits de praliné d'avellana.

El recipient podrà usar-se després per cuinar cargols 'a la llauna' i inclourà una recepta típica de la cuina lleidatana, que consisteix a rostir els cargols en una planxa i condimentar-los amb una salsa.

La iniciativa preveu seguir innovant i crear nous tipus de cargols de xocolata. De moment, la caixa costarà 35 euros. La 'llauna de cargols de xocolata' neix "amb el valor de l'originalitat" per a promocionar els productes lleidatans, segons ha explicat el director del patronat, Gerard Guiu.

Aquest nou producte ja es comercialitza a 27 pastisseries associades a les quals s'afegiran 21 més de la província, de manera que el 81% de les pastisseries lleidatanes els oferirà. El gremi confia que el producte "es pugui convertir en un segell " de Lleida.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés