TERRASSA (BARCELONA), 23 gen. (EUROPA PRESS) -
L'Oficina Municipal d'Atenció a la Pobresa Energètica i Promoció de l'Eficiència Energètica (Ofimape) de l'Ajuntament de Terrassa ha atès 443 habitatges amb problemes en els subministraments en el primer any de la posada en marxa.
El 75% d'aquests casos estan en seguiment dels acords de pagament i de les rebaixes dels deutes, alhora s'ha negociat amb distribuïdores i comercialitzadores per evitar 250 talls i disminució de subministradores en les cases en risc d'exclusió --també inclou la regularització de connexions il·legals--, segons ha informat aquest dilluns el consistori en un comunicat.
En aquest sentit, una de les mesures aplicades ha estat el pagament fraccionat i adaptat a les possibilitats econòmiques de cada cas, un dret reconegut a la llei catalana de pobresa energètica 24/2015 en la relació contractual amb les empreses, i s'ha promogut el canvi del mercat lliure al regulat en 300 llars.
La regidora d'Habitatge, Lluïsa Melgares, ha definit l'Ofimape com una eina per millorar la qualitat de vida de la ciutadania i que garanteixi "el dret als subministraments bàsics", i ha subratllat que s'han aconseguit els propòsits marcats.
D'altra banda, el servei municipal ha revisat 119 immobles detectats com a ineficients energètics, i ha entragat un paquet amb material de baix cost, i ha realitzat un total de 1.620 assessoraments telefònics.