Actualitzat 13/11/2018 19:22

L'oposició ajorna al ple de novembre posicionar-se sobre la taxa per a vehicles compartits

Comissió d'Economia i Hisenda de Barcelona
EUROPA PRESS

L'Ajuntament preveu atorgar llicències a un preu de 71,51 euros per vehicle a l'any

BARCELONA, 13 nov. (EUROPA PRESS) -

L'oposició de l'Ajuntament de Barcelona ha ajornat fins al ple d'aquest mes de novembre posicionar-se sobre la tramitació d'una taxa per als serveis de vehicles compartits --com el 'moto sharing' i el de 'bike sharing'--.

A la comissió d'Economia i Hisenda d'aquest dimarts, Cs, PP i la CUP han optat per fer reserva de vot per revisar amb més detall els informes realitzats pel Govern municipal, mentre que el PDeCAT ha mostrat el seu vot en contra.

El primer tinent d'alcalde de Barcelona, Gerardo Pisarello, ha defensat la taxa, mentre que la regidora del PDeCAT Francina Vila ha demanat al Govern municipal que tingui un "debat honest" per abordar de forma profunda el model dels vehicles compartits.

Carina Mejías (Cs) ha coincidit que la taxa requereix un debat més ampli i ambiciós, mentre que Trini Capdevila (ERC) ha assegurat que els republicans sempre han defensat que qui fa negoci gràcies a l'ús de l'espai públic ha de retornar recursos.

"L'ordenació de l'espai públic s'ha realitzat bé. Estem a favor de la modificació del 'sharing", ha afirmat la regidora del PSC Montserrat Ballarín, i Javier Mulleras (PP) ha criticat que el Govern municipal posa problemes i traves a la iniciativa privada, segons ell.

LLICÈNCIES ANUALS

En declaracions a la premsa, la tinent d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, ha explicat que la proposta municipal preveu atorgar llicències de 'bikesharing' i 'motosharing' a la ciutat a un preu de 71,51 euros per vehicle i any, i les empreses que vulguin obtenir aquest permís hauran de controlar l'ocupació que realitzen aquests vehicles de l'espai públic.

El Govern municipal considera que fa falta aprofitar les oportunitats que generen aquest tipus d'iniciatives, encara que ha destacat que també es necessita un marc regulador que permeti als operadors explotar els sistemes de forma segura i estable i minimitzar els impactes negatius d'aquests serveis.

Sanz ha indicat que la regulació proposarà limitar el nombre de vehicles de lloguer compartit estacionats a la via pública, i el consistori ha detallat que actualment hi ha 1.500 bicis de 'sharing' a la ciutat i 2.325 motos, i el nom de llicències permetria, en primera instància, un creixement del 70% en el nombre de bicis i un 47% el de motos.

Les empreses estaran obligades a utilitzar els vehicles, complir els requisits de sostenibilitat municipal, incorporar sistemes de geolocalització, retirar els vehicles inoperatius o avariats en menys de 24 hores, i posar a la disposició de l'Ajuntament les dades d'ús del sistema en temps real per conèixer "el grau d'ocupació de la via pública".

ANCORATGES RESERVATS

Així mateix, totes les bicicletes hauran d'ancorar-se als espais habilitats en la via pública per a l'estacionament de bicis, i, per fer compatible l'ús de les bicis compartides amb les d'ús personal, el Govern proposa un Decret d'Alcaldia per reservar estacionaments per als vehicles particulars en aquelles zones de la ciutat amb major pressió turística o necessitats específiques.

La regidora també ha destacat que els vehicles compartits comporten una sèrie d'impactes positius sobre les pautes de mobilitat, ja que redueixen i renoven el parc de vehicles, ajuden a disminuir la contaminació atmosfèrica i acústica, estimulen els desplaçaments intermodals i l'ús del transport públic, i impulsen l'ús de vehicles elèctrics.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés